هیوندای توسان بخریم؟ مزایا ، معایب و تجربه رانندگی
راهنمای خرید و فروش خودرو

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا ، معایب و تجربه رانندگی

3 سال پیش 0

یکی از کمپانی های خودروسازی بزرگ دنیا که در سال های گذشته با استقبال زیادی در بازار جهانی رو به رو بوده است شرکت کره ای هیوندای است. کارشناسان تندایران در این مطلب قصد دارند یکی از شاسی بلندهای پرطرفدار و محبوب هیوندای ، یعنی هیوندای توسان را مورد بررسی قرار دهند و مزایا و معایب خرید این خودرو را بیان کنند.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

« هیوندای توسان بخریم؟ » یکی از سوالات رایج اکثر افرادی است که قصد خرید خودروی شاسی بلند با امکانات رفاهی خوب را دارند. به همین دلیل کارشناسان تندایران در این مقاله قصد دارند با توجه به مزایا ، معایب و تجربه رانندگی با این کراس اوور پرطرفدار بازار ایران ، شما را در گرفتن بهترین تصمیم برای خرید یا عدم خرید توسان 2017 یاری کنند. در نظر داشته باشید که علیرغم بیان معایب این خودروی کره ای ، نمیتوان منکر شد که هیوندای توسان در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های خرید خودرو کراس‌اوور است و شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید هیوندای توسان در مقاطعی به عنوان یکی از پرشمارترین محصولات کراس اوور حاضر در بازار خودروی ایران لقب گرفت. به گونه‌ای که حدود شش سال قبل خودروی Tucson تقریبا ده درصد از خودروهای کراس اوور حاضر در بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده بود.
نسل اول هیوندای توسان در سال 2004 میلادی طراحی و به بازارهای جهانی عرضه شد. طراحان هیوندای ، پلتفرم توسان را در آن سال بر مبنای خودروی النترا طراحی کرده بودند که پلتفرمی مشترک با رقیب هیوندای توسان یعنی کیا اسپورتیج بود! در خودروی توسان نسل اول از دو پیشرانه چهار سیلندر و شش سیلندری استفاده شده بود. البته این خودرو با پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 2700 سی‌سی با توان تولیدی 173 اسب بخار به بازار ایران وارد شدند.
پنج سال بعد یعنی در سال 2009 میلادی نسل دوم هیوندای توسان طراحی و به بازار عرضه شد. این بار توسان از نظر طراحی ظاهری پیشرفت بسیار خوبی داشت و خودروی شاسی بلندی با ظاهر بسیار متفاوت را به خریداران هیوندای عرضه میکرد. پیشرانه خودروی هیوندای توسان نسل دوم وارداتی به ایران نیز، یک پیشرانه 4 سیلندری خطی 2400 سی سی بود.
و نسل سوم خودروی هیوندای توسان نیز که در این مطلب مورد بحث و بررسی ما قرار خواهد گرفت تفاوت های بسیار زیادی با دو نسل پیشین این خودرو داشت و تجربه ای جدید در ردیف خانوادگی این خودرو محسوب میشد. هیوندای توسان 2017 خودرویی شاسی بلند سایز کوچک شهری است ، با طراحی ظاهری زیبا و مدرن که تجهیزات فنی و امکانات رفاهی خوبی دارد و از ارزش خرید بالایی در بازار خودرو ایران بهره مند است.

مشخصات فنی هیوندای توسان

مشخصات فنی هیوندای توسان 2017
طول خودرو 4475 میلی متر
عرض خودرو 1850 میلی متر
ارتفاع خودرو  1650 میلی متر
فاصله موجود میان دو محور خودرو                    2670 میلی متر
وزن خودرو 1583 کیلوگرم
نوع موتور خودرو بنزین سوز تنفس طبیعی
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ
گنجایش موتور خودرو 2000 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 164 اسب بخار با احتساب 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو        204 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده 6 سرعته خودکار تیپ‌ترونیک با قابلیت کنترل دستی
شتاب صفر تا صد خودرو 11 ثانیه
استاندارد آلایندگی خودرو یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی خودرو 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
گنجایش مخزن سوخت خودرو 62 لیتر

پیشرانه های عرضه شده در خودروی هیوندای توسان ، دو موتور 4 سیلندر 2000 سی سی و 2400 سی سی توربو است.  مدل 2000 سی سی این خودرو توانایی تولید حداکثر نیروی 164 اسب بخار قدرت و مدل 2400 سی‌سی آن نیز توانایی تولید حداکثر 175 اسب بخار قدرت را دارا می باشد. با انتخاب موتور 2000 سی سی ، یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات شیفت ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ را برعهده خواهد گرفت ، همچنین در صورتی که موتور 2400 سی‌سی را به عنوان پیشرانه مد نظر خود برای خرید هیوندای توسان انتخاب کنید جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه بر روی این خودرو عرضه می‌شود.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در مدل 2018 این خودرو ، یک موتور کاملاً جدید 2400 سی‌سی 4 سیلندر خطی با قدرت خروجی 181 اسب بخار برای تیپ اسپرت توسان در نظر گرفته شده است که یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک کوپل نیز وظیفه انتقال نیروی این پیشرانه را به چرخ‌ها برعهده خواهد گرفت. یکی دیگر از مزیت‌های فنی این خودرو قابلیت انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک بر روی خودرو به‌ عنوان یک آپشن اضافی می باشد ، که در صورتی‌ که شما هم علاقه‌مند به سفرهای آفرودی در جنگل و بیابان باشید به احتمال زیاد این امکان برای شما بسیار مناسب خواهد بود. همچنین در بررسی بخش فنی هیوندای توسان باید گفت که سیستم تعلیق این خودرو از نوع تعلیق مک فرسون در قسمت جلو و سیستم چند انشعابی مستقل در قسمت عقب خودرو است که میزان چسبندگی بسیار مناسبی را بین چرخ‌های خودرو و سطح آسفالت جاده برقرار خواهد کرد. علاوه‌ بر این سیستم‌های ترمز در این خودرو در هر چهار چرخ سیستم ترمز دیسکی خنک شونده به همراه سیستم ترمز ضد قفل و تجهیزات ایمنی دیگری است که می‌تواند ایمنی و اطمینان خاطر بسیار زیادی را در سفرهای درون شهری و برون شهری برای شما ایجاد کند.

طراحی ظاهری هیوندای توسان

همانطور که پیشتر گفته شد طراحی ظاهری هیوندای توسان ، از نسل دوم به بعد قابل قبول بوده و با زیبایی های قابل توجهی همراه بوده است. طراحی ظاهری نسل سوم هیوندای توسان نیز به همین صورت تغییرات چشمگیری داشت و بر زیبایی های این خودروی کره ای افزود. البته از نظر کارشناسان تندایران یکی از معایب هیوندای توسان شباهت بسیار زیاد این خودروی کراس اوور کره ای به خودروی هم خانواده اش یعنی هیوندای سانتافه است که ارزش نوآوری طراحان هیوندای توسان را کم میکند.
در نمای جلوی خودرو چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو زیبایی قابل توجهی را برای نمای روبه‌روی توسان ایجاد کرده‌اند. همچنین جلوپنجره بزرگ و طراحی درب کاپوت باعث شده است تا ظاهری بسیار قدرتمند برای قسمت جلوی این خودرو ایجاد شود.


در طراحی قسمت کناری خودرو باز هم نمایی از چراغ‌ها و لبه‌ها را داریم که زیبایی بسیار خاصی برای این قسمت از خودرو فراهم می‌آورند. علاوه بر این ، خم پایین درب و همچنین خم Z شکل بالای درب نیز از هنرهای ویژه‌ ی طراحی بوده است که شرکت هیوندای در خودروی هیوندای توسان از آن استفاده کرده است.
در قسمت عقب خودرو نیز درب برآمده صندوق عقب به همراه چراغ‌های کشیده و لوگو شرکت هیوندای در میان درب صندوق زیبایی خاصی را ایجاد کرده است. بال عقب هیوندای توسان که در بالای قسمت شیشه عقب خودرو قرار داده شده نیز از زیبایی خاصی برخوردار است.

کابین هیوندای توسان

در طراحی داخلی هیوندای توسان با نوعی سالخوردگی و قدیمی بودن طراحی کابین روبرو هستیم که یکی دیگر از معایب هیوندای توسان به شمار میرود. از نظر کارشناسان تندایران طراحی کابین این خودرو با طراحی ظاهری خودرو هماهنگی چندانی ندارد. البته آنقدرها هم بد نیست که توی ذوق خریدار بزند!
از مزیت های طراحی کابین توسان میتوان گفت که ، جلو داشبورد و همچنین غربیلک فرمان خودروی هیوندای توسان از زیبایی خاصی برخوردار است و در عین سادگی توانسته است آپشن‌های بسیار زیاد این خودرو را در خود جای دهد. همچنین از دسته دنده‌ی بسیار زیبایی هم در این خودرو استفاده شده است. خم­های قرار گرفته بر روی داشبورد جلوی خودرو نیز باعث می‌شوند تا مدت زمان بیشتری برای تکراری شدن ظاهر داخلی این خودرو نیاز باشد و شاید بتوان گفت که این خودرو تا مدت زمان بسیار زیادی برای شما از تازگی خاصی برخوردار خواهد بود.

ایمنی هیوندای توسان

در مورد وضعیت ایمنی هیوندای توسان میتوان به این موارد اشاره کرد که Tucson در سال 2015 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات اروپا دریافت کند و همچنین طبق آمارهای موجود در سایت موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا خودرو هیوندای توسان در سال 2018 موفق به دریافت بالاترین سطح ایمنی از این موسسه شده است. که همین دو مورد گفته شده نشان دهنده ی ایمنی بالای این خودرو در سفرهای درون شهری و برون شهری میباشد. از امکانات مرتبط با ایمنی خودرو که در هیوندای توسان 2017 تعبیه شده است میتوان به شش عدد کیسه هوا مخصوص راننده، سرنشین جلو و کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای اشاره کرد. ترمزهای جلو و عقب این خودرو نیز دیسکی خنک شونده مجهز به سیستم‌های ترمز و پایداری مختلف و متنوعی است که میتوانند اطمینان لازم را برای خریداران هیوندای توسان ایجاد کنند که به سادگی میتوانند در مواقع لزوم با فشار دادن پای خود بر روی پدال ترمز خودرو را متوقف کنند. در خودروی هیوندای توسان سیستم کنترل سرعت در سرپایینی و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی نیز می‌توانند علاوه‌ بر افزایش ایمنی ، به رانندگی شما نیز کمک شایانی کنند. برای این خودرو یک سیستم شناسایی نقاط کور در قسمت‌های جانبی هم در نظر گرفته شده است که می‌تواند وجود خودرو در نقاط کور خودروی هیوندای توسان را به شما اخطار دهد.

امکانات رفاهی هیوندای توسان

طراحی ظاهری توسان

خودروهای کره به داشتن آپشن های زیاد و امکانات رفاهی بالا معروف هستند و هیوندای توسان 2017 نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از نقاط قوت خودروی هیوندای توسان را می‌توان آپشن‌ها و امکانات رفاهی مناسب و در دسترس این خودرو دانست. خودروی هیوندای توسان آپشن‌ها و امکانات بسیار زیادی دارد که برخی از این تجهیزات رفاهی عبارتند از سانروف پانورامیک، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب در مدل‌های سفارشی، آینه وسط مجهز به الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو و عقب مجهز به نور ال ای دی، چراغ دی لایت ال ای دی در جلوی خودرو، سیستم شناسایی نقطه کور، سیستم کمکی پارک، سیستم کروز کنترل، شش ایربگ، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سراشیبی و همچنین یخچال و...

تجربه رانندگی با هیوندای توسان

تجربه رانندگی با هر خودرو ارتباط مستقیمی با طراحی ظاهری و طراحی داخل کابین خودرو دارد.  که با توجه به ارگونومی اتاق هیوندای توسان میتوان گفت که تست رانندگی این خودرو نیز حس بسیار خوب و مناسبی را به شما منتقل می‌کند.
هندلینگ توسان به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک نیز مناسب ارزیابی می‌شود. البته ذکر این نکته در اینجا ضروری است که در مجموع هندلینگ خودروهای شاسی بلند نسبت به خودروهای سدان ضعیف تر است ولی در مقایسه هیوندای توسان با خودروهای هم رده اش باید گفت که هندلینگ توسان مناسب است.
یکی دیگر از معایب هیوندای توسان نسل سوم، مربوط به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری است ، که توان تولید 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به بازار کشورمان وارد می‌شود ، در واقع میتوان گفت موتور هیوندای توسان‌های وارداتی به ایران ضعیف‌ترین موتور روی این کراس‌اوور است، و به طرز رضایت بخشی توان لازم را برای حرکت این خودرو یک و نیم تنی ندارد.
و در مورد کیفیت سواری توسان هم باید گفت که یکی از مواردی که ارزش خرید توسان را بالا میبرد سواری این خودرو است که نرمی و آسایش مناسبی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم میکند و می‌تواند شرایط بهتری را نسبت به رقبای چینی خود برای سرنشینان فراهم بیاورد. و کلام آخر اینکه از نظر ما اگر قصد خرید هیوندای توسان 2017 را دارید می‌توانید توسان را یک خودروی کراس اوور معقول و مناسب را در نظر بگیرید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

دلایل خریدن کیا اسپورتیج

محاسبه گر آنلاین مالیات خودروهای لوکس

مزایا و معایب خرید سوناتا

بررسی کامل مزایا و معایب هیوندای آزرا 2018

پایان / تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت