راهنمای خرید ساینا ، بررسی مشخصات و آپشن‌ها و قیمت ساینا
راهنمای خرید و فروش خودرو

راهنمای خرید ساینا ، بررسی مشخصات و آپشن‌ها و قیمت ساینا

3 سال پیش 0

از آنجایی که خرید خودروی اقتصادی با قیمت مناسب یکی از دغدغه‌های اکثر مردم ایران محسوب می‌شود، امروز راهنمای کامل خرید ساینا، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سایپا را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

ساینا خودروی اقتصادی شرکت خودروسازی سایپا، از موتور M15 با 1500 سی‌سی حجم بهره‌مند است و در واقع نسخه فیس لیفت تیبا محسوب می‌شود. البته کما فی السابق خریداران خودرو نباید انتظار پیشرفت و تغییرات چشمگیری از محصولات ایرانی داشته باشند و ساینا تقریبا با همان ویژگی‌ها و معایب تیبا و با کمترین تغییرات ممکن، به بازار عرضه شده است. قدرت موتور ساینا 87 اسب بخار و گشتاور آن 128 نیوتن‌متر می‌باشد و از رقبای ساینا در بازار ایران میتوان به کوییک ، تیبا 2 ، پژو 405 و پژو 206 تیپ 2 اشاره کرد.
ساینا در مدل‌های اتوماتیک و دنده ای به بازار عرضه شده است و دارای امکانات متفاوتی نظیر ترمز ABS ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، چراغ مه شکن جلو و عقب، رینگ آلومینیومی ، سنسور عقب، پشت سری سرنشینان عقب و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک می‌باشد.
در ادامه کارشناسان تندایران به ارائه راهنمای خرید ساینا و بررسی مشخصات و آپشن‌ها و قیمت ساینا خواهند پرداخت، پس اگر قصد خرید خودروی اقتصادی از بازار خودرو ایران را دارید با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ساینا

همچنین اگر تا به حال تجربه رانندگی با ساینا را داشته اید، سایت تندایران به تازگی اقدام به ایجاد انجمن خودروی ساینا کرده است تا همراهان و دوستان تندایرانی در فضایی دوستانه به ثبت تجربیات و سوالات خود در رابطه با خودروی ساینا بپردازند. پس اگر شما هم در رابطه با خودروی ساینا اطلاعاتی دارید حتما از طریق انجمن خودروی ساینا با ما و سایر خوانندگان در ارتباط باشید.

کابین ساینا

همانطور که گفتیم ساینا خودرویی اقتصادی محسوب می‌شود و به دلیل قیمت مناسب در مقایسه با خودروهای با امکانات و تجهیزات بیشتر، فروش بهتری را نیز در بازار ایران تجربه کرده است. در رده قیمتی ساینا خودروهای دیگری همچون پراید ، تیبا و پژو 206 تیپ 2 نیز قرار دارند که همگی از پرفروش ترین خودروهای بازار خودرو محسوب می‌شوند. طراحی کابین نسبتا جادار برای این خودروی ایرانی سبب شده تا خریداران خودرو، ابعاد مناسب و جادار کابین را به عنوان یکی از مزایای ساینا بربشمارند و در این زمینه رقابت ساینا و پژو 206 ، رقابتی جدی قلمداد می‌شود. در عین حال ابعاد این خودرو به گونه ای طراحی شده است تا در ترافیک‌های درون شهری و فضاهای کوچک هم رانندگی خوب و مطمئنی را با آن تجربه کنید.

ابعاد بدنه و مصرف سوخت ساینا
 طول  عرض  ارتفاع  فاصله بین دو محور  وزن(KG)  مصرف سوخت ترکیبی  حجم باک  رینگ و تایر
 4215  1663  1484   2415  1050   7 لیتر  41   14 185/60R

طراحی داخلی و خارجی ساینا

طراحی ظاهری ساینا

طراحی ساینا نیز مانند خودروهای ایرانی پیش از آن، چندان چنگی به دل نمی‌زند و توقع همگان از صنعت خودروسازی ایران بیشتر از این حرف‌هاست، ولی با اینهمه طراحی زشت و زننده تیبا ، در ساینا اندکی بهبود یافته است! طراحان و مهندسان سایپا سعی کرده‌اند تا در طراحی ساینا ، با الهام از خودروهای اقتصادی روز دنیا مانند هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس، در کنار طراحی اقتصادی، ظاهری جذاب را نیز به خریداران و مشتریان سایپا عرضه کنند، ولی اینکه تا چه حد در این امر موفق بوده اند موضوعی است که قضاوت درباره آن را بر عهده شما خوانندگان فهیم وبسایت تندایران می‌گذاریم.
سایپا با استفاده از چراغ‌های طرح جدید سعی کرده است تا تغییراتی را در ظاهر خارجی ساینا در نمای جلو و عقب خودرو ایجاد کند و بدین ترتیب خودرو حالتی کشیده‌تر به خود بگیرد. در نمای جانبی نیز، تغییراتی در فرم آینه‌ها و رکاب خودرو، موجب تفاوت‌هایی بین ساینا و تیبا گردیده است.
اما در رابطه با فضای داخل کابین ساینا، با کمی اغماض میتوان گفت که نمای ظاهری کابین ساینا، اندکی زیباتر و به روزتر از تیبا طراحی شده است که یکی از دلایل آن افزودن امکانات جدید مانند سیستم مالتی مدیا به این خودرو است که داشبورد ساینا را در مقایسه با تیبا زیباتر کرده است. ولی همانطور که گفتیم همچنان معایب تیبا را در خودروی جدید سایپا یعنی ساینا نیز شاهد هستیم و در کابین ساینا نیز از موادی با کیفیت پایین استفاده شده است که قبل از خرید ساینا باید انتظار خرابی قطعات خودرو در مدتی کوتاه را از این محصول سایپا داشته باشیم.

امکانات و آپشن‌های ساینا

آپشن های ساینا

ساینا در مقایسه با تیبا و خودروهای هم‌رده اش از امکانات و آپشن‌های بیشتری برخوردار است و این موضوع یکی از مزایای خرید ساینا محسوب می‌شود. اگر به دنبال دلیلی منطقی برای توجیه قیمت بالاتر ساینا نسبت به تیبا می‌گردید، امکانات و آپشن های ساینا یکی از این دلایل خواهد بود. از جمله امکانات و تجهیزات نصب شده بر روی ساینا میتوان به چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، نمایشگر نشان‌دهنده ساعت و دما ، سنسور پارک دنده عقب، آینه های برقی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی ، شیشه بالابرهای برقی و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد که در مدل اتوماتیک ساینا، آپشن‌های پیشرفته‌تری نیز نظیر کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به بلوتوث، سنسور فشار باد تایر ، رهیاب و شیشه های دودی عقب  به کار رفته است که با وجود این آپشن ها میتوان گفت ساینا در این رنج قیمتی یکی از مجهزترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

مصرف سوخت ساینا چقدر است؟

مصرف سوخت ساینا چقدر است؟

همانطور که گفتیم ساینا خودرویی اقتصادی محسوب می‌شود و انتظار ما از این خودرو هم چیزی جز مصرف سوخت کم نیست. مصرف سوخت ترکیبی ساینا 7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد که عدد مناسبی برای این خودرو محسوب می‌شود، و با توجه به حجم باک 41 لیتری ، انتظار می‌رود این خودرو پس از هر بار پر کردن باک بتواند 570 کیلومتر را طی کند.  البته مصرف سوخت پایین این خودرو در شرایطی از مزایای خرید ساینا محسوب می‌شد که این خودرو از پیشرانه ای قوی نیز بهره‌مند بود! ولی باید گفت که دلیل مصرف سوخت پایین این خودرو، بهره مندی از پیشرانه قدیمی هشت سوپاپه است که چندان هم کارا نیست. ولی در مجموع مصرف سوخت ساینا در مقایسه با پژو 405 و سمند که خودروهای پرمصرفی محسوب می‌شوند کمتر است و ارزش خرید ساینا را نسبت به آنها بالاتر برده است و از نظر میزان مصرف سوخت، هم رده با پژو 206 تیپ 2 رقیب دیگر ساینا قرار دارد.

خدمات پس از فروش ساینا و تامین قطعات یدکی

مقایسه ساینا و پژو 206

تیراژ بالای ساینا توسط شرکت خودروسازی سایپا موجب کم شدن نگرانی خریداران ساینا بابت تامین لوازم جانبی خودرو شده است، از طرفی باید در نظر داشت که ساینا توسط یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی تولید می‌شود و انتظار تامین قطعات یدکی به طرز مطلوب، کمترین توقعی است که می‌شود از این خودروی ملی داشت! علاوه بر این سایپا پیشرانه جدید خود، یعنی موتور M15 را در بسیاری از محصولات خود مانند کوییک، تیبا، تیبا 2 و ساینا به کار برده است و همین موضوع سبب شده است تا علاوه بر تامین قطعات مناسب، نگرانی ای نیز بابت تعمیرات خودرو در شهرهای مختلف ایران برای خریداران وجود نداشته باشد.

مزایا و معایب خرید ساینا

مزایا و معایب خرید ساینا
 نکات مثبت  نکات منفی
 امکانات و تجهیزات مناسب در مدل فول آپشن  کیفیت پایین متریال به کار رفته در کابین
 طراحی ظراهی نسبتا بهتر در مقایسه با تیبا  نفوذ صدا به داخل کابین
 عرضه در نسخه اتوماتیک  عملکرد ضعیف فنی

یکی دیگر از معایب ساینا قیمت بالای این خودرو محسوب می‌شود که امروز بیستم شهریور ماه سال 1400، قیمت ساینا EX دنده ای 160 میلیون تومان ، قیمت ساینا پلاس دنده ای 185 میلیون تومان و قیمت ساینا S دنده ای 179 میلیون تومان در بازار آزاد خودروی ایران بوده است.

در پایان از تندایرانی های عزیز خواهشمندیم که اگر مالک خودروی ساینا هستید یا در مورد موارد مطرح شده در این مقاله نظری دارید، لطفا ما و سایر دوستان تندایرانی را از تجربیات خود آگاه کنید و سبب بالا بردن آگاهی عمومی در رابطه با ساینا شوید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

راهنمای خرید تیبا 2 و بررسی مزایا و معایب تیبا

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم؟

راهنمای خرید پژو 206 کارکرده

چرا کوییک بخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک

لینک کوتاه خبر
#ساینا #راهنمای خرید خودرو #خرید خودرو

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت