مزایا و معایب خرید سوناتا
راهنمای خرید و فروش خودرو

مزایا و معایب خرید سوناتا

3 سال پیش 0

هیوندا سوناتا یکی از پرطرفدارترین خودروهای لوکس در بازار ایران به شمار می رود. هیوندا در طراحی نسل جدید ، تلاش کرده این خودرو را به سمت مدل جنسیس ببرد. جذابیت در طراحی و مزایای متعدد سوناتا باعث شد تا کارشناسان ما در سایت تندایران به بررسی نقاط قوت و ضعف سوناتا 2018 بپردازند و آن را بررسی کنند.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

مزایا و معایب سوناتا هرچه که باشد نمیتوان از این موضوع چشم پوشی کرد که سوناتا در بازار خودرو ایران محصولی پرفروش و پرطرفدار محسوب میشود. به همین دلیل بازار فروش دسته دوم و کارکرده سوناتا همیشه داغ بوده است و همین موضوع ارزش خرید سوناتا را به نسبت رقبای این خودرو مثل تویوتا کمری بالاتر برده است. این خودروی جوان پسند و اسپرت تا حدودی شبیه به مرسدس بنز طراحی شده است و همین دلیل به CLS کره ای هم معروف است.
با ذکر این پیش زمینه کوتاه ، در ادامه با هم به بررسی مزایا و معایب خرید سوناتا خواهیم پرداخت:

طراحی ظاهری جذاب سوناتا

بی شک یکی از مزیت های سوناتا 2018 که ارزش خرید این خودرو را چند برابر کرده است طراحی ظاهری جذاب سوناتا می باشد. طراحان هیوندا در نسل جدید این خودرو با تغییراتی در جلو پنجره و سپر و چراغ ها توانسته اند ظاهری لوکس و در عین حال خشن به سوناتا ببخشند و محصولی کاملا متفاوت را به بازار عرضه کنند. علاوه بر این ، استفاده از ادوات کرومی در این خودرو باعث شده است که نمای جلویی هیوندا سوناتا LF فیس لیفت ، بیش از مدل های قدیمی تر سوناتا ، برای همگان اسپرت و جذاب به نظر برسد.
در طراحی نمای جانبی سوناتا 2018 نیز همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد. وجود خط فلزی در پایین آینه ها ، پنجره و رکاب خودرو و تفاوت رنگ آن با رنگ بدنه تناقض زیبایی را در نمای جانبی این سدان کره ای ایجاد کرده است.
هیوندا برای طراحی نمای عقب سوناتا هم چیزی کم نگذاشته است. سپر حجیم و چراغ های عقب خشن ، مهر تایید دیگری بر ظاهر اسپرت این خودرو زده است و جذابیت آن را برای نسل جوان دو چندان کرده است. در مجموع در مورد طراحی ظاهری هیوندای سوناتا میتوان گفت که این خودرو یکی از زیباترین محصولات کمپانی هیوندای در بازار کشور ما است.

برای  خرید خودرو صفر و کارکرده کلیک کنید.

امکانات و آپشن های سوناتا

همانطور که میدانید خودروهای کره ای به امکانات رفاهی و آپشنال بودن شهرت دارند و هیوندا سوناتا 2018 نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مزایای خرید سوناتا را میتوان همین امکانات و آپشن های متنوع سوناتا دانست. به طوری که این خودرو را میتوان یکی از فول آپشن ترین خودروهای موجود در این بازه قیمتی دانست. در ادامه به بعضی از مهمترین امکانات رفاهی هیوندا سوناتا LF فیس لیفت فول آپشن اشاره کرده ایم:
 دی‌لایت، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور خودکار، گردش چراغ‌ها سر پیچ، نورپردازی داخلی، فرمان برقی حساس به سرعت چهار حالته، گرمکن فرمان، تهویه خودکار دوگانه، نمایشگر لمسی هشت اینچی به علاوه دوربین عقب و سامانه نویگیشن، بلوتوث USB، نمایشگر ۴.۲ اینچی کیلومترشمار، رینگ‌های ۱۷ اینچی، کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، سه حالت رانندگی (نرمال و اکو و اسپرت)، حسگرهای باران، ترمز پارک برقی، استارت و ورود بدون کلید، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات هشت حرکته برقی، صندوق برقی هوشمند، شارژر وایرلس، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، پرده‌های جانبی شیشه پشت و عقب، گرمکن تمامی صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، روکش صندلی‌های چرمی.

طراحی کابین سوناتا

طراحی زیبای کابین سوناتا و استفاده از متریال با کیفیت در آن، یکی دیگر از مزیت های خرید سوناتا است. استفاده از پلاستیک نرم و مرغوب در طراحی کابین این خودروی کره ای ، علاوه بر زیبایی و چشم نوازی فضای کابین ، راحتی سرنشینان را نیز تامین میکند. اجزای چرمی صندلی و فرمان و قطعات طرح چوب داشبورد نیز به نوبه خود بر زیبایی کابین سوناتا افزوده اند.
شاید تعداد بالای کلیدها در لحظه اول ورود به خودرو کمی برای شما گیج کننده باشد ولی در نظر داشته باشید که هرکدام از این کلیدها در بهترین جای ممکن قرار گرفته اند تا آپشن ها و امکانات رفاهی سرنشینان را تامین کنند.
البته از معایب سوناتا هم در همینجا میتوان به این نکته اشاره کرد که کابین خودرو احساس جادار بودن را به سرنشینان عقب القا نمیکند به طوری که احتمال برخورد سر سرنشینان عقب بلند قد با پوشش سقف وجود دارد.
ولی در مجموع میتوان گفت که هیوندا در طراحی داخلی سوناتا بسیار خوب عمل کرده است.

قدرت و مصرف سوناتا 2018

پیش از بررسی مشخصات فنی سوناتا لازم است بدانید که تمام مدل های هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 از لحاظ فنی با هم یکسان هستند و هیوندا در هر سه تیپ سوناتا از موتور هیبریدی استفاده کرده است. در این خودرو یک گیربکس شش سرعته اتومات وظیفه انتقال نیروی موتور را به چرخ ها بر عهده دارد تا این سدان با وزن 1586 کیلوگرم بتواند در 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. چنین شتابی شاید برای کسانی که از رانندگی های هیجان انگیز لذت میبرند چندان دلچسب نباشد ، ولی در مورد یک خودروی سدان خانوادگی هیبریدی ، میتوان گفت بسیار مناسب است.
در مورد مصرف سوخت سوناتا 2018 ، همانطور که انتظار داشتیم میزان مصرف این خودرو کاملا بهینه است و سوناتا در جاده حدودا 3.7 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین میسوزاند و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز حدود 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عددی کاملا اقتصادی و سازگار با محیط زیست محسوب میشود.
از معایب سوناتا در این بخش هم میتوان به این موضوع اشاره کرد که در صورت فشار پدال گاز تا انتها ، معکوس کردن دنده به نرمی انجام نمی شود. همچنین در این نسل سوناتا از شیفترهای ضعیفی در پشت فرمان استفاده شده است که کیفیت چندانی ندارند و این امر رانندگی با این خودرو در داخل شهر را کمی سخت میکنند.

امنیت سوناتا

یکی از مزایای سوناتا 2018 که ارزش خرید بالای این خودروی کره ای را توجیه میکند امنیت بالای این خودرو است.
در هنگام خرید سوناتا لازم است بدانید که این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA ایالات متحده شده است که این موضوع قطعا برای شما خبر خوبی محسوب میشود. امنیت یکی از فاکتورهای با اهمیت در هنگام خرید خودرو به شمار می رود ، و برخورداری سوناتا از تجهیزات ایمنی بسیار متنوع ، یکی از مهم ترین دلایل خرید این سدان کره ای جذاب و زیبا است.
برخی از تجهیزات ایمنی سوناتا هیبریدی 2018 عبارتند از:
ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب، کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور، ABS، EBD، شش کیسه هوا، پشت سری فعال، ایزوفیکس، کنترل فشار باد تایر، چراغ فلاشر ترمز اضطراری.

کلام آخر

در مجموع میتوان گفت علیرغم نقاط ضعف کمی که میتوان به سوناتا نسبت داد ، این خودرو توانسته است با طراحی جذاب و امکانات رفاهی بالا ، تجربه کاملا متفاوتی از یک سدان متوسط لوکس را به خریداران ارائه بدهد. چه بسا اگر که قیمت های منطقی تری را در بازار خودروی ایران شاهد بودیم ، و تحریم ها نیز مانع از ورود خودروهای روز دنیا به کشورمان نمیشد ، در حال حاضر شاهد فروش بسیار خوبی از این سدان کره ای در کشورمان بودیم.
نظر شما درباره سوناتا 2018 هیبریدی چیست؟ آیا تجربه رانندگی با سوناتا را داشته اید؟ نقاط ضعف و قوت سوناتا را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است ، خواندن این مقاله ها را هم به شما پیشنهاد میکنیم:

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

مراحل خرید و فروش خودرو ، انتقال سند و تعویض پلاک

پایان / تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات