سمند پلاس شاهکار قرن 21 وارد خط تولید شد!
راهنمای خرید و فروش خودرو

سمند پلاس شاهکار قرن 21 وارد خط تولید شد!

3 سال پیش 5+

سمند پلاس یا همان سمند بهینه، خودروی اقتصادی ایران خودرو وارد خط تولید شده است و مراحل نهایی قبل از فروش خودرو را پشت سر میگذارد، ولی تفاوت سمند پلاس با نسل‌های قبلی سمند چیست؟

ویرایش و تکمیل اطلاعات

سمند پلاس یا همان سمند بهینه، خودروی اقتصادی ایران‌خودرو محسوب می‌شود که مراحل نهایی قبل از عرضه و فروش خودرو را پشت سر می‌گذارد و بر اساس اخبار رسیده وارد خط تولید ایران خودرو شده است. ولی سمند پلاس شاهکار قرن 21 با سمندهای قبلی چه تفاوتی دارد؟!
سمند پلاس در واقع نسخه فیس لیفت از سمند LX محسوب می‌شود، و اگر از خودروی ملی انتظار تفاوت‌های چشم گیر و پیشرفتی محسوس در بخش فنی یا تفاوت‌های ظاهری با سایر نسخه‌های سمند دارید، متاسفانه باید بگوییم که سمند پلاس شما را مایوس خواهد کرد. در تولید سمند پلاس صرفا چند تغییر جزئی ایجاد شده و ویژگی های محدود و اندکی به این خودرو اضافه شده است و برخی ویژگی های سورن به سمند جدید اضافه شده است.

تفاوت سمند پلاس با مدل های قدیمی سمند

سمند پلاس جدید

طراحان و مهندسان ایران خودرو با تغییر در طراحی کاسه چراغ‌های جلو و اضافه کردن قابلیت چراغ روشنایی روز به این خودرو سعی در شگفت زده کردن خریداران محصولات ایران خودرو داشته اند!!! همچنین با تغییراتی در طراحی کاسه چراغ های عقب خودرو، تغییرات ظاهری اندکی نیز در طراحی بخش عقب سمند پلاس صورت گرفته است. بهتر است بیش از این در مورد شاهکار قرن 21 ایران خودرو حرفی نزنیم، خودرویی که پس از بیست سال حضور در بازار خودرو ایران به جای پیشرفت در طراحی و ساخت، پسرفت‌هایی نیز داشته است! با نگاه به نمای جانبی نسخه فیس لیفت سمند، تفاوت خاصی را با سمندهای قدیمی شاهد نخواهیم بود به جز استفاده از رینگ های آلومینیومی جدید مشابه رینگ‌های سورن فیس لیفت که بر روی سمند بهینه نصب شده است.
در طراحی داخل کابین سمند پلاس نیز با داشبورد شبیه به سورن رو به رو می‌شویم. البته برخلاف سورن ELX و سورن فیس لیفت ، در نسخه سمند جدید رنگ تریم داخلی مشابه مدل های قدیمی است و رنگی کرم با تزئینات طرح چوب در سمند پلاس به کار رفته است. در بخش میانی سمند اقتصادی ایران خودرو نیز تفاوت هایی با سورن پلاس و سورن ELX جدید مشاهده میکنیم که شبیه به الگوهای قدیمی داشبورد سورن ELX می‌باشد. این طراحی زننده و قدیمی سبب شده است که تنظیمات تهویه خودرو در بخش پایین داشبورد نصب شود و امکان نصب نمایشگر لمسی بر روی سمند پلاس وجود نداشته باشد.

مشخصات فنی سمند پلاس

طراحی داخلی سمند پلاس

طبق اعلام ایران خودرو تولید سمند پلاس در نسخه پایه با پیشرانه ارتقا یافته XU7 خواهد بود. پیشرانه ارتقا یافته XU7 به استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز شده است و طبق گفته مدیران ایران خودرو، قدرتی بیشتر از نسخه های قبلی خواهد داشت. این پیشرانه 1.8 لیتر حجم ، 4 سیلندر و 8 سوپاپ دارد و با 110 اسب بخار قدرت توان تولید 158 نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق اعلام ایران خودرو ، سمند پلاس مصرف سوخت کمتری در مقایسه با سمندهای قدیمی خواهد داشت و استهلاک سمند پلاس نیز کمتر از سمندهای نسل پیشین خواهد بود، که قضاوت دقیق درباره این اظهارات بر عهده مالکان و خریداران سمند پلاس خواهد بود. سمند پلاس نیز با جعبه دنده 5 سرعته دستی به بازار عرضه خواهد شد که تفاوتی با سایر سمندها ندارد. طبق گفته ایران خودرو به زودی نسخه EF7 ارتقا یافته سمند پلاس نیز به بازار عرضه می‌شود که جعبه دنده نیمه اتوماتیک ATM بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

امکانات و آپشن های سمند پلاس

امکانات و تجهیزات رفاهی نصب شده بر روی سمند پلاس کاملا خنده دار است! خودروی جدید ملی در بخش امکانات رفاهی تفاوتی با نسل های قبلی خود ندارد و در شرایطی که تمام خودروسازان جهان در حال رشد و ارتقا امکانات رفاهی تولیدات خود هستند، ایران خودرو فهرستی مایوس کننده از آپشن ها و امکانات رفاهی سمند پلاس منتشر کرده است که به شرح زیر است:
دو کیسه هوا ، ترمز ABS، EBD و BA ، ترمز دیسکی جلو ، ترمز کاسه ای عقب ، فرمان هیدرولیک ، شیشه ها و آینه های برقی ، تهویه دستی ، 4 باند و 2 تیونر ، زیر آرنجی جلو و عقب،  ، تزئینات طرح چوب داشبورد، رودری ها و دسته دنده، سیستم صوتی با قابلیت پخش بلوتوث، USB و AUX، صندلی ۶ حالته دستی راننده (پشتی برقی به صورت آپشن) ، صندلی ۴ حالته دستی شاگرد (پشتی برقی به صورت آپشن) ، رینگ فولادی (رینگ آلومینیومی به صورت آپشن)، چراغ روشنایی روز ، سنسور پارک عقب (آپشن) ، راهنمای تعویض لاین.

ارزش خرید سمند پلاس

سمند بهینه

در سال 2021 که حتی خودروهای اقتصادی و محصولات اکونومیک و درجه چندم چینی هم با سیستم مالتی مدیا و نمایشگر لمسی به بازار عرضه می‌شوند، ایران خودرو با نصب سیستم های صوتی ماقبل تاریخ نشان داده است که ارزشی برای مشتریان خود قائل نیست. کلیدهای بزرگ داشبورد حالتی زشت و زننده به نمای داخل کابین سمند پلاس بخشیده اند و معلوم نیست بزرگی کلیدها بر روی داشبورد به چه معناست؟! پنل مربوط به سیستم تهویه ماشین با اهرم هایی دایره ای به زشت ترین حالت ممکن طراحی شده اند و در مجموع شاید بتوان گفت طراحی داخلی نسخه اولیه سمند (سمند مدل 1380) در مقایسه با طراحی سمند پلاس ، زیباتر و متناسب تر است!

نظر شما درباره سمند پلاس چیست؟ آیا طراحی و امکانات رفاهی سمند جدید را می‌پسندید؟ به نظر شما سمند بهینه با ویژگی هایی که در این مقاله از وبسایت تندایران به آن پرداخته شد، ارزش خرید بالایی دارد؟

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

راهنمای کامل و جامع خرید پژو 405 دست دوم

با 300 تا 500 میلیون چه ماشینی بخرم؟

چرا دنا بخریم؟ تجربه رانندگی با دنا

نظرات کاربران

پویا برومند (7 ماه پیش)

1 0

خدایی دقیق و درست نوشتید و ایران‌خودرو و سایپا برای هیچ کدوم از مشتریاشون در هیچ بعد از امکانات و ایمنی خودرو برای مردم کوچکترین آرزو احترامی قائل نیستن ولی در عجبم که ما ملت چرا واسه همین ماشینا داریم سرو دست میشکنیم

پاسخ
EF7 (1 سال پیش)

11 2

انشالله که با نسخه EF7 وارد خط تولید شه😍😍.

پاسخ
Samand_EF7 (1 سال پیش)

10 0

انشالله

پاسخ
(1 سال پیش)

5 1

پاسخ
افشین برجی (2 سال پیش)

10 2

سلام درود از زحمات شما متشکرم.

پاسخ
نظرات رقابت