مزایا و معایب خرید سایپا اطلس
راهنمای خرید و فروش خودرو

مزایا و معایب خرید سایپا اطلس

7 ماه پیش 7+

از مزایا و معایب سایپا اطلس اطلاع دارید؟ در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و امکانات و ارزش خرید سایپا اطلس جانشین کوییک در محصولات سایپا میپردازیم

ویرایش و تکمیل اطلاعات

سایپا اطلس در واقع فیس لیفت دوم تیبا حساب مبشه ،اول تیبا فیس لیفت شد به ساینا و کوییک و حالا کوییک فیس لیفت شده به اطلس! در واقع اطلس خود کوییک هستش و هیچ فرقی از نظر سیستم تعلیق و شاسی و حتی موتور هم نداشتیم و فقط فیس لیفت حساب میشه و یک ماشین جدید نیستش ولی از طراحی ظاهری فیس لیفت خوبی هستش که در ادامه دربارش صحبت میکنیم.

طراحی ظاهری سایپا اطلس

طراحی جلو سایپا اطلس

خب بریم سراغ نمای جلو سایپا اطلس ، جلو پنجره مارو یاد محصولات کیا و فورد میندازه و طراحی به روز تری داره ، طراحی کاپوت و خطوطی که روش هست باعث شده جلوی اطلس یه پفی پیدا کنه که نسبت به کوییک طراحی بهتری داشته باشه.

طراحی بغل سایپا اطلس تفاوتی نمیبینیم و یکم طراحی آینه عوض شده و همون کوییک رو میبینیم و هیچ تفاوتی نداره یکی از معایب بزرگ خودروسازی ما مخصوصا زمانی که دنا معرفی شد و همه گفتن این شبیه سمنده بخاطر طراحی بغل و در های قدیمی بود.

سایپا هنوز موفق نشده طراحی در هارو عوض کنه و خیلی کلاسیک و قدیمی هستن و با جلوی ماشین همخونی نداره.

طراحی پشت سایپا اطلس

نمای عقب رو دوست داشتم نسبت به کوییک طراحی قشنگ تری داره ولی خب پختگی آنچنان عجیب و غریبی نداره و در حد یک خودرو اقتصادی سایپا مورد قبول هستش.

مشخصات فنی سایپا اطلس

به مشخصات فنی سایپا اطلس که نگاه میکنیم همون مشخصات فنی کوییک و ساینا و هرچی که سایپا کلا تا الان تولید کرده رو میبینیم! موتور M15 و یه دریچه گاز برقی که باعث شده 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتون متر گشتاور تولید کنه که یه ذره میتونه از بقیه محصولات سایپا سریع تر باشه چون وزنش هم نسبت به کوییک کمتره.

گیربکس اطلس هم دو تا حالت داره یا گیربکس 5 حالته دستی که روی همه محصولات سایپا هست یا گیربکس cvt punch بلژیک که روی شاهین و کوییک اتومات قرار داره هستش.

مشخصات فنی سایپا اطلس
حجم موتور 1497 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 8
قدرت 90 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتون متر
سیستم سوخت رسانی تزریق غیر مستقیم چند نقطه ای
نوع فرمان هیدرولیکی

تیپ های سایپا اطلس

سایپا اطلس قراره در 4 تیپ عرضه بشه

  • تیپ 1 دنده‌ای: اطلس S
  • تیپ 1 اتوماتیک: اطلس L 
  • تیپ 2 دنده‌ای: اطلس G
  • تیپ 2 اتوماتیک: اطلس E

که در مدل فول اتومات و فول دنده یه سری آپشن ها مثل سانروف ، نمایشگر لمسی ، رادار نقطه کور ، سیستم کمک در حرکت سربالایی ، دوربین 360 درجه ، آینه تاشو برقی و تریم داخلی چرم و پارچه رو داریم.

توی اطلس تیپ فول آپشن اتومات فرمون کمکی برقی میشه و کروز کنترل و محدود کننده سرعت و استارت دکمه ای به ماشین اضافه میشه و صندلی راننده گرمکن دار میشه و پشتی به صورت برقی تنظیم میشه و شیشه های عقب دودی خواهد بود.

سرعت و مصرف سوخت سایپا اطلس

سایپا اطلس به ازای هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر مصرف خواهد کرد و شتابش نسبت به کوییک بهبود داشته و اطلس میتونه در مدت 12.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسه.

تجهیزات و امکانات سایپا اطلس

امکانات زیر به صورت استاندارد در هر چهار تیپ خودرو سایپا اطلس قرار داره.

  • کنترل کشش یا TCS
  • کنترل پایداری یا ESC
  • کمکی ترمز یا BAS
  • ترمز ضدقفل یا ABS
  • توزیع نیرو ترمز یا EBD
  • کمکی حرکت در سربالایی یا HSA
  • چراغ ترمز اضطراری یا ESS
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • چراغ بدرقه
  • چراغ دی لایت + چراغ اتو لایت (سنسور نور)
  • دو ایربگ
  • تهویه مطبوع نیمه اتومات
  • نشانگر تعویض دنده یا GSI
  • نشانگر سرویس دوره ای یا EPS
  • صندلی ایزوفیکس
  • صندلی 4 حالته دستی سرنشین جلو
  • سنسور عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
  • فرمان دی کات
  • باربند اسپرت
  • نویگیشن آفلاین
  • قابلیت اتصال موبایل به سیستم چندرسانه ای (میرور لینک)
  • خروجی 12 ولت

تجهیزات و امکانات و ایمنی سایپا اطلس

جمع بندی

خب بخوایم یه جمع بندی بکنیم یه فیس لیفت خوب از کوییک میتونه باشه ولی این گروه خودروسازی سایپا قصد نداره پلتفرم قدیمی X200 رو کنار بذاره و ارائه تغییرات سعی داره حداکثر بهره وری رو از این پلتفرم داشته باشه. از این رو اطلس از لحاظ عملکرد نسبت به کوییک تفاوت خاصی نخواهد داشت و با همان ماهیت کوییک روانه بازار خواهد شد.

نظرات کاربران درباره سایپا اطلس

نظر شما درباره سایپا اطلس چیه؟ بین سایپا اطلس و کوییک کدوم رو انتخاب میکنید؟ به نظرتون ارزش خرید داره؟

سایپا اطلس بخریم یا نخریم؟

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

ایرانی (2 هفته پیش)

0 0

کوییک 2 یا کوییک آپشنال . اساسی ترین چیزهاش مثل پلتفرم و اتاق و بدنه - شاسی و موتور و گیربکس که همون کوییکه و حتی چیزهای جزیش هم مثل سیستم تهویه - چرخ ها - فرم دکمه های فلشر و قفل و مه شکن - فرم صندلی ها که همون کوییکه . سوییچش و فرمان دیکات هم که مثل کوییک اس هست . حتی آلیاژ بکار رفته در بدنه و داخل کابین هم تغییری نکرده بخصوص جنس داشبرد که همچنان از پلاستیک خشک بی کیفیت استفاده شده ! جدای بحث طراحی و پلتفرم و موتوری دیگه لااقل برای یه هاچبک لوکس جدید گران قیمت سایپا این انتظارات را داریم : رینگ آلومینیومی - گیربکس اتومات - استارت دکمه ایی و ورود به خودرو بدون نیاز به کلید - ترمز عقب دیسکی - فرمان برقی - کروز کنترل جالبه که بجز ترمز عقب دیسکی بقیه ی این آپشنها کوییک اتوماتیک پلاس داره با قیمت حدود 100 میلیون ارزانتر ! این استاندار های 85 گانه و موتور بقول خودشون ارتقا یافته هم که کوییک جی ایکس ال داره با یه مانیتور کمتر و با اختلاف حدود 178 میلیون ارزانتر !

پاسخ
دانا (1 ماه پیش)

7 2

با سلام . به نظر من اطلس فقط اگه ثبت نامی باشه و با قیمت کارخانه (399731000 تومان) خریداری بشه ارزش خرید داره ((البته اگه داستان کوییک GX تکرار نشه که آخرش بعد یکسال انتظار اومدن کوییک GXL بدون آپشن دادن گفتن اون همونی بود که وعده داده بودیم !)) در غیر این صورت (قیمت بازار در سایت 525 میلیون تومان) اصلا نمی ارزه چون همان کوییک هست منتها آپشنالش ! اتاق و بدنه که همان کوییکه - موتور و گیربکس هم که همونه - پنل تهویه که همونه - دکمه های فلشر و قفل کودک که همونه - فرمانم که همونه . اگه به من باشه که میرم یه کوییک ساده میگیرم که هم اکنون قیمت بازارش 385 میلیون هست ((دقت کنید همه قیمتها از روی چند سایت فروش معتبر در آوردم خودتون میتونید برید ببینید)) یه مانیتور بهترین برند میشه 4 میلیون - رینگ اسپرت هم هست 3400 تومان - ست کامل چرم که شامل روکش صندلی و دور فرمان - گردگیر و سری دنده و پشتی گردنی میشه 2 میلیون - قاب راهنمادار اسپرت آیینه بغلها هم 330 هزار تومان هست - دوربین دنده عقب 1500 تومان - برای افزایش قدرت و نفس ماشین یه هدرز استیل با ریمپ اصولی هزینه ش میشه 4100 تومان - گرم کن صندلی 2 میلیون - آنتن کوسه ایی 100 هزار تومان - قاب اسپرت صفحه کیلومتر 178 هزار تومان که جمعا میشه 19308000 تومان که حالا ما رندش میکنیم میگیم 20 میلیون تومان دقت کنید اینها گرانترین و بهترین برندها هستند و اگه بخوایید مارک های ارزانتر بندازین هزینه ی آپشنال کردنش خیلی کمتر میشه (که قطعا سایپا هم مارک خوب نمی بنده!) 385 میلیون یه کوییک ساده به اضافه 20 میلیون برای تقویت موتور و آپشنال کردنش میشه 405 میلیون 140 میلیون هم اضافه میاد میذارم گوشه جیبم اینجوری نه خودم را درگیر ثبت نام و شرایط هفت خوانیش کردم و نه منتظر تحویل ماشین که در بهترین حالت ممکن سه ماه طول میکشه میشم . تمام

پاسخ
مهراد (3 هفته پیش)

3 0

آفرین بر شما ،چقدر انسان دقیق و سنجیده ای هستین ،شما نظرتون و فرمودین ولی خیلی متن جذابی ارائه دادین .👏👏👏

پاسخ
م (1 ماه پیش)

10 1

شماها که میگید بد هست نخرید برید وایسید تو صف ایران خودرو تا زیر پایتون علف سبز بشه ، لااقل سایپا باز ماشین می‌زاره برای فروش

پاسخ
بهنام (7 ماه پیش)

27 0

دوستان اینقدر به سایپا ایراد نگیرید که چرا همون پراید رو با اشکال مختلف میدن ول نمیکنن بخوان هم نمیتونن چون افرادی که اونجان خلاقیت و علمشو ندارن ته دانش اونا همین است

پاسخ
محسن (7 ماه پیش)

78 9

اگه موافقی هرچی ایران خودرو و سایپا تولید میکنن مزخرفه لایک کن

پاسخ
اکبر (7 ماه پیش)

46 6

بازم به سایپا لااقل دوتا ماشین قشنگ تولید میکنه به زیبا سازی شهر کمک می‌کنه ایران خودرو که بیست ساله پارس و ۲۰۶ تولید میکنه و هیچ تغییری هم تو قیافه شون نداده

پاسخ
نظرات رقابت