بررسی کامل مزایا و معایب هیوندای آزرا 2018
راهنمای خرید و فروش خودرو

بررسی کامل مزایا و معایب هیوندای آزرا 2018

3 سال پیش 0

هیوندا آزرا 2018 یکی از آخرین واردات خودرو به کشور است. خودرویی که عنوان سری 5 کره ای را یدک میکشد و برای ما ایرانی ها کاملا آشناست. تندایران در این مقاله قصد دارد به بررسی این خودروی لوکس کره ای بپردازد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

دلایل خرید هیوندای آزرا برای خیلی از افراد سطحی نگر شاید این باشد که این خودرو یکی از سدان های محبوب بازار ایران بوده است، که نسل قبلی آن به وفور در بازار ایران دیده میشود. این خودرو که یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران بوده است از سال 2006 کارش را با نسل اول آزرا در بازار شروع کرد و امروز ما به بررسی مزایا و معایب هیوندای آزرا 2018 خواهیم پرداخت ، تا برای خرید خودرو به عوامل تاثیرگذارتری مثل مشخصات فنی هیوندای آزرا ، طراحی ظاهری خودرو و ایمنی خودرو اهمیت بدهیم.

طراحی ظاهری هیوندای آزرا

نمای جلوی آزرا به هر بیننده ای این نوید را میدهد که این خودرو برای افراد سنین 40 تا 50 سال طراحی شده است.
طراحی چراغ های ساده و کشیده ، بدون هیچ منحنی در نمای جلوی آزرا ، چهره ای کمی خشمگین ولی شکیل به آن داده است. جلو پنجره آزرا نیز که کاملا ساده طراحی شده است و با سپر خودرو هماهنگی خوبی دارد ، حاکی از این است که هیوندا در طراحی جدید خود قصد داشته است که آزرا را مناسب برای هر سلیقه ای تولید کند.
نمای عقب آزرا کمی متفاوت طراحی شده است. در اینجا چراغ های عقب به هم متصل هستند و دو خروجی اگزوز آزرا نمایی کلاسیک به آن داده است. در کناره‌ها هیچ خطوط منحنی شکلی دیده نمی‌شود و درها بزرگ و ساده هستند. تنها یک منحنی از در عقب شروع شده و تا بالای چراغ‌های عقب ادامه پیدا کرده است که شاید بدون آن دیگر نمای کناری آزرا بیش از حد ساده به نظر می‌رسید. چرخ‌ها دارای رینگ های بسیار بزرگ 10 پره هستند و باعث عضلانی نشان دادن آزرا شده‌اند.

کابین هیوندای آزرا 2018

علاوه بر طراحی خارجی نسبتا جذاب هیوندای آزرا 2018 ، کابین این خودرو هم مشتریانش را راضی نگه می دارد. بسیاری از قطعات داخل کابین آزرا با چرم پوشیده شده اند ولی استفاده از چوب و پلاستیک هم در داخل کابین خودرو به چشم میخورد. خریداران هیوندای آزرا حس لوکس بودن این خودرو را از فرمان چوبی آن دریافت خواهند کرد ، و در مورد فضای داخلی آزرا هم میتوان گفت که علاوه بر راننده ، سرنشینان هم فضای کافی برای نشستن دارد و با این وجود در سفرهای طولانی با آزرا دچار دردسر نمی شوید. صندوق عقب هیوندای آزرا هم کاملا جادار و مناسب برای سفر طراحی شده است. اما از جمله معایب هیوندای آزرا 2018 به نظر کارشناسان تندایران ، کنسول میانی در داخل کابین این خودرو است که کمی بیش از حد ساده طراحی شده است. البته با نصب سیستم نویگیشن روی آن اوضاع کمی بهتر خواهد شد ولی باز هم برای رانندگی طولانی مدت خسته کننده است.

قدرت موتور هیوندای آزرا 2018

هیوندای آزرا 2018 با قوای محرکه متنوعی به بازارهای جهانی عرضه شده است ولی با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی به کشورمان، تنها نسخه مجهز به موتور 2.4 لیتری به بازار ایران عرضه شد. این موتور 4 سیلندر می‌تواند 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای اننقال این قدرت به چرخ‌های جلو، یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. البته عملکرد موتور آزرا نسبتا خوب است ولی در مقابل رقبایش کار سختی در پیش دارد چرا که آزرا 2018 با موتورهای قدرتمندتر در بازارهای جهانی، طرفداران بیشتری دارد. در مورد قدرت موتور هیوندای آزرا 2018 باید گفت بدون توجه به شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ای که در کاتالوگ این خودرو نوشته شده است، آزرا خودروی کندی است و نمی تواند انتظارات ما را از این سدان کره ای برآورده کند. در جایگاه مقایسه نیز باید بگوییم که بی ام دبلیو سری 5 با اینکه هم وزن این خودرو است ولی در 6.5 ثانیه از حالت ساکن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که می توان گفت اختلاف بسیار قابل توجهی است. و همچنین نکته‌ای که در نسل جدید هیوندای آزرا شما را آزار خواهد داد ورود صدای موتور خودرو به داخل این خودروی لوکس است که برای چنبن خودرویی با این قیمت واقعا عجیب است.

امکانات رفاهی هیوندای آزرا 2018

هیوندای آزرا 2018 امکانات رفاهی و آپشن های فراوانی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد که هرچند نسبت به سایر رقبا در سطح پایینی قرار دارد ولی در مجموع میتوان گفت که امکانات رفاهی آزرا نسبتا خوب است! از جمله این امکانات می‌توانیم به 9 کیسه هوا، نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و سیستم صوتی اینفینیتی به همراه ساب ووفر و آمپلی فایر، نمایشگر هدآپ، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، گرمکن 4 صندلی، سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل هوشمند، ورود و استارت بدون کلید ، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و موارد دیگر اشاره کنیم.
در مورد ایمنی هیوندای آزرا 2018 هم ذکر همین نکته کافی به نظر میرسد که آزرا 2018 با 5 ستاره ایمنی از اروپا در بالاترین سطح ایمنی قرار دارد.

کلام آخر و جمع بندی هیوندای آزرا 2018

در نهایت نظر کارشناسان تندایران در مورد هیوندای آزرا 2018 با توجه به بررسی مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو این است که میتوان گفت که هرچند آزرا انتظارات ما را به طور کامل برآورده نمیکند ولی به عنوان یک کره ای لوکس می تواند گزینه ی خوبی برای خرید باشد. آزرا آپشن های نسبتا خوبی دارد، مصرف سوخت خوبی ارائه می دهد، طراحی بدنه خوبی دارد و کابین جاداری هم دارد ، اما ایراداتی هم که گفتیم در کنار خود دارد و حال تصمیم گیری درباره ارزش خرید هیوندای آزرا با شماست! این را هم باید گفت که خدمات پس از فروش آزرا که توسط آسان موتور عرضه می‌شود بسیار مناسب است اما لوازم یدکی آن کمی گران است. اگر تجربه رانندگی با هیوندای آزرا نسل جدید را داشته باشید بدون شک از رانندگی با این خودروی لوکس لذت خواهید برد، اما تنها نکته‌ای که در نسل جدید هیوندای آزرا شما را آزار خواهد داد، همانطور که پیش تر گفته شد ورود صدای موتور خودرو به داخل این خودروی لوکس است که برای خودرویی با این قیمت برای ما عجیب بود.
نظر شما درباره هیوندای آزرا 2018 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با آزرا را داشته اید؟ نقاط ضعف و قوت آزرا 2018 را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است ، خواندن این مقاله ها را هم به شما پیشنهاد میکنیم:

محاسبه مالیات خودروهای لوکس آنلاین

دلایل خریدن کیا اسپورتیج

مزایا و معایب خرید سوناتا

پایان/تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت