دلایل خریدن کیا اسپورتیج
راهنمای خرید و فروش خودرو

دلایل خریدن کیا اسپورتیج

3 سال پیش 0

در این مطلب تندایران قصد داریم مزایای خرید کیا اسپورتیج را با هم بررسی کنیم و مزیت ها و نقاط قوت این شاسی بلند کره ای را با شما در میان بگذاریم. پس اگر قصد خرید اسپورتیج دارید حتما با ما همراه باشید.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

یکی از دلایل خریدن کیا اسپورتیج بدون شک ظاهر زیبا و همه پسند آن است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نام " کیا " برگرفته از ریشه ایرانی کلمه کیا به معنای پادشاه ، محافظ و مدافع است. البته در معنای دوم میتوان گفت: KI در زبان کره ای به معنای برخواست از می باشد و مقصود از A هم آسیا است. یعنی خودرویی برخواسته از آسیا.
با ذکر این مقدمه به بررسی دلایل خرید شاسی بلند کره ای ، که یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار جهانی و به خصوص آسیاست میپردازیم.

ظاهر زیبای کیا اسپورتیج

یکی از دلایلی که اسپورتیج را به پرفروش ترین خودروی کیا تبدیل کرده است ظاهر زیبای این شاسی بلند کره ای است. البته که ما هم قبول داریم که ظاهر خودرو امری سلیقه ای است اما خودروسازان کیا با در نظر گرفتن تمامی سلیقه ها در طراحی خودرو ، ظاهر اسپورتیج را همه پسند و مدرن طراحی کرده اند.
نمای جلویی کیا اسپورتیج در نسل چهارم و جدید آن دارای طراحی ببری است. احتمالا شما هم با مشاهده چراغ های کشیده تا روی کاپوت و جلو پنجره منحصر به فرد این خودرو که ظاهر اسپورتیج را خشن و زیباتر کرده است عاشق آن میشوید. هماهنگی بین جلوپنجره و سپر خودرو ظاهر جذابتری هم به آن بخشیده است و این سبک از طراحی به نظر ما و بیشتر خریداران کیا اسپورتیج ستودنی است.
خطور برآمده در نمای کناری اسپورتیج بر جذابیت و جسارت این خودرو افزوده است و نمای عقب اسپورتیج هم هرچند تشابهاتی با نسل های قبلی این خودرو دارد اما کاملا با نمای جلو و کناری کیا اسپورتیج متناسب است.
در مجموع همانطور که گفته شد ، ظاهر اسپورتیج جذابیت لازم و کافی را برای هر بیننده و خریداری دارد و یکی از دلایل فروش بالای اسپورتیج در بازار جهانی همین جذابیت بصری است.

امکانات رفاهی اسپورتیج

دلیل دیگری که باعث میشود خریداران به این کراس اور کره ای جذب شوند آپشن ها و امکانات رفاهی بالا و بی نقص اسپورتیج است.
کیا اسپورتیج 2018 نسل چهارم ، در سه تیپ به بازار عرضه شده است که مدل LX تیپ استاندارد و پایه این خودرو است و امکانات این تیپ ، در دو تیپ دیگر این خودرو نیز در دسترس است.
همانطور که میدانید کمپانی کیا موتور به خودروهای فول آپشن شهرت دارد و کیا اسپورتیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. از سیستم صوتی قدرتمند با شش اسپیکر گرفته ، تا کروز کنترل و فرمان تلسکوپی اسپورتیج که تجربه رانندگی با آن را بی نظیر میکند. از دیگر امکانات رفاهی اسپورتیج میتوان به ورود بدون نیاز به کلید ، صفحه نمایش 5 اینچی لمسی ، سه حالت رانندگی اسپرت و اقتصادی و نرمال ، رینگ های آلیاژی 17 اینچی و سنسور دنده عقب برای پارک خودرو و... اشاره کرد.
با وجود امکانات رفاهی بالا ، کیا موتورز این امکان را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت تمایل بتوانند امکانات و آپشن های بیشتری را نیز به خودروی خود اضافه کنند ، از جمله صندلی های دارای گرمکن ، صفحه نمایش 7 اینچی ، شیشه های دارای محافظ اشعه UV و...
در مجموع میتوان گفت کیا در قسمت امکانات رفاهی اسپورتیج هم کاملا بی نقص و فریبنده عمل کرده است.

ایمنی کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج با تعبیه شش کیسه هوا مخصوص راننده و سرنشین کناری و سرنشینان عقب خودرو ، خیال خریداران را از این بابت راحت کرده است که در صورت برخورد خودرو با مانع هیچگونه آسیبی به افراد داخل خودرو وارد نمیشود. اسپورتیج دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی ، سیستم کنترل پایداری و... است که همه این مشخصات نشان دهنده اهمیت دادن بیش از حد کیا موتورز به ایمنی مشتریان خود است و همین عوامل باعث شده است که اسپورتیج در تست های رانندگی و تصادف امتیاز بالایی از سازمان NHTSA بدست بیاورد.

قدرت موتور اسپورتیج

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید شاسی بلندی با این ابعاد میتواند در 8.1 ثانیه از حالت ساکن به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد! چگونه؟ با یک موتور 4 سیلندری 2360 سی سی. حداکثر توان این خودرو 181 اسب بخار است. به لطف گشتاور 237 نیوتون متری اسپورتیج دارای حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت کیا اسپورتیج در شهر 10.2 لیتر ، در جاده 7.8 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم 8.7 لیتر تخمین زده شده است. در کیا اسپورتیج یک گیربکس 6 حالته AT نیز تعبیه شده است که یکی از دلایل شتاب گیری و قدرت خودرو ارتباط دقیق بین گیربکس و سیستم تعلیق خودرو است. یکی دیگر از امکانات اسپورتیج سیستم تعلیق محرک برای هر چهار چرخ و سیستم تعلیق جلو است که می‌توان بین این دو سوییچ کرد. فقط در نظر داشته باشید در حالت 4 چرخ متحرک ، مقدار مصرف سوخت افزایش زیادی خواهد داشت.

تجربه رانندگی با اسپورتیج

رانندگی با کیا اسپورتیج نرم و بی صدا است. از طرفی به خاطر داشتن سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی دارای فرمان پذیری بسیار نرمی است. همین موضوع باعث می‌شود لذت رانندگی با آن چند برابر شود. از اینها گذشته، سرعت و شتاب خودرو حس هیجان را در کنار تمام مواردی که گفتیم برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین کیا اسپورتیج دارای صندلی‌های نرم، با کیفیت و دارای گرمکن است که باعث میشود هنگام رانندگی در مسافت‌های طولانی به هیچ عنوان احساس خستگی و کوفتگی نکنید.

کلام آخر

علیرغم تمام مواردی که در بالا گفته شد تنها ایرادی که می‌توان از کیا اسپورتیج گرفت قیمت بالای خودرو است که شاید برای همه خریداران مناسب نباشد. اما به طور کلی می‌توان گفت کیا اسپورتیج یکی از بهترین و مدرن‌ترین کراس اورهای موجود در بازار خودرو است. پس اگر به دنبال خوردویی هستید که تمامی امکانات را در کنار هم داشته باشد بهترین انتخابتان جدای از قیمت خودرو می‌تواند کیا اسپورتیج کره‌ای باشد. خودرویی فول آپشن، جواب پسند، پر سرعت، ایمن و نرم.
نظر شما درباره کیا اسپورتیج چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این شاسی بلند کره ای را داشته اید؟ نقاط ضعف اسپورتیج را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین پیشنهاد میکنیم مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید:

مزایا و معایب خرید سوناتا

چرا دنا نخریم؟

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

پایان / تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت