5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید
راهنمای خرید و فروش خودرو

5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید

3 سال پیش 0

کارشناسان تندایران قصد دارند در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و ظاهری چری تیگو 7 ، شاسی بلند لوکس چینی در ایران بپردازند. پس حتما با ما همراه باشید.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

بی شک یکی از دلایل رونق فروش خودروهای چینی در بازار ایران وجود تحریم‌های بین المللی و عدم واردات خودروهای روز دنیا به کشور در سالهای اخیر است. ولی در این میان شرکت‌های خودروسازی چینی هم بیکار نبوده اند و با پیشرفت روز افزون خودروهای چینی از نظر مشخصات فنی و ظاهری ، و وجود امکانات و تجهیزات و آپشن های بالا در این خودروها ، کمپانی های خودروسازی چینی هر روز بیشتر از قبل جای خود را در بازار خودروی ایران و جهان باز می‌کنند. و به این ترتیب قابل پیشبینی است که در آینده ای نه چندان دور ، کشور چین به یکی از گسترده ترین سازندگان اتومبیل در جهان تبدیل شود و رقابتی جدی را با برندهای مشهور در سطح بین المللی آغاز کند.


واردات خودروهای چینی به بازار ایران که توسط دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو صورت میپذیرد از 15 سال پیش آغاز شد و رفته رفته با استقبال خریداران ایرانی گسترش یافت. ما نیز به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مزایای خرید چری تیگو 7 یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای چینی موجود در بازار ایران که توسط مدیران خودرو عرضه و به فروش میرسد بپردازیم و 5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید را در این مطلب بیان کنیم. و به کسانی که قصد خرید چری تیگو 7 را دارند نشان دهیم که چرا این خودرو چینی توانسته است رقبای قدرتمندی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را به چالش بکشد. پس اگر قصد خرید شاسی بلند لوکس چینی را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات فنی چری تیگو 7

یکی از مزایای چری تیگو 7 مشخصات فنی مناسب و پیشرانه مطلوب این خودرو چینی است. با توجه به استفاده چری از پیشرانه کم حجم توربو شارژ ، این خودرو حتی در رقابت با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان توانست موفق عمل کند و در کشش و شتاب این دو خودرو مطرح در بازار جهانی را شکست بدهد. جالب است بدانید که چری در این زمینه حتی در رقابت با پژو 2008 نیز پا پس نکشید و حرف های زیادی برای گفتن داشت. چری در مدل تیگو 7 برای ایجاد تجربه رانندگی بهتر در مشتریان خود به جای استفاده از گیربکس CVT، در این خودرو از جعبه دنده شش‌ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) نیز بهره برده است که موجب تعویض دنده های هوشمند در این خودرو می‌شود.
پیشرانه چری تیگو 7 ، یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با کد SQRE415 و ساخت AVL‌ اتریش است. این پیشرانه حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توان خروجی نسبتا خوبی برای خودرویی با وزن 1.5 تن محسوب می‌شود. مصرف سوخت چری تیگو 7 نیز در هر صد کیلومتر 7 لیتر می‌باشد که کاملا رضایت بخش است.

طراحی ظاهری چری تیگو 7

طراحی ظاهری چری تیگو 7 نیز مانند دیگر محصولات این کمپانی چینی ، مثل چری آریزو 6 ، از ظاهری مدرن بهره مند است. نسل جدید خودروهای چری به خوبی به تنوع طلبی و نیاز بازار خودرو پاسخ داده است و با ترکیب کردن المان های آسیایی و اروپایی در این خودروها نظر اکثر خریداران خودرو را به خود جلب کرده است. این کراس اوور لوکس چینی که پرچم دار محصولات چری نیز محسوب می‌شود با طراحی ظاهری تهاجمی و زیبای خود نظر مثبت اکثریت افراد را به خود جلب کرده است و حتی در بازار جهانی خودرو نیز با برندهای مطرح روز دنیا و کیا اسپورتیج کره ای هم وارد رقابت شده است. ظاهر خارجی این خودرو تمام ویژگی های یک خودرو اسپرت و لوکس را به مصرف‌کنندگان عرضه میکند و در عین حال طراحی داخلی چری تیگو 7 نیز شیک و ساده و همه پسند است. در ساخت داخل کابین چری تیگو7 از مواد باکیفیت و مرغوبی استفاده شده است که تمام ویژگی های یک خودرو لوکس را دارا میباشد.
در مجموع از رنگبندی مناسب کابین گرفته تا داشبورد لوکس و حجم چرم و پلاسیک نرم به کار رفته در کابین این خودرو ، تا نحوه قرارگیری آپشن های متنوع در بخش های مختلف کابین ، همه و همه حاکی از این است که چری در طراحی ظاهری این خودرو کاملا بر حس لوکس بودن و زیبایی بصری TIGGO 7 متمرکز بوده است.

امکانات رفاهی و تجهیزات چری تیگو 7

در بخش امکانات و آپشن های قرار گرفته بر روی خودرو، همیشه بین خودروهای چینی و خودروهای کره ای رقابتی تنگاتنگ وجود داشته است. چری تیگو 7 نیز که مدتی به عنوان پرچمدار کمپانی چری محسوب میشد و لقب تنها شاسی بلند لوکس چینی را یدک می‌کشید از امکانات و آپشن های بسیار زیادی بهره مند است. چری تیگو7 در دو تیپ IE و اکسلنت به بازار جهانی عرضه می‌شود که مدل IE آن فول آپشن بوده و از تجهیزات و امکانات فوق العاده ای نظیر  ترمز پارک برقی، مانیتور 9 اینچی لمسی با قابلیت اتصال به تلفن همراه، سنسور پارک جلو و عقب، اتوهلد ، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل سرعت در سراشیبی، کروز کنترل ، دوربین 360 درجه، تریم چرمی کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سقف پانوراما و سانروف بهره مند است.

فضای کابین چری تیگو 7

یکی از مزایای چری تیگو 7 که ارزش خرید این خودرو را نسبت به رقبایش بالاتر میبرد فضای کابین نسبتا خوب در این خودرو کراس اوور است. همانطور که گفتیم چری TIGGO 7 جزو کراس اوور های جمع و جور دسته بندی میشود که این کلاس از خودرو ، کوچک ترین مدل ها در بین خودروهای شاسی بلند محسوب می‌شوند. با این وجود قابل تحسین است که فضای داخل کابین این خودرو توسط طراحان کمپانی چینی کاملا مناسب طراحی شده است و فضای کاملا رضایت بخشی برای چهار سرنشین بزرگسال دارد. فضای بار چری تیگو 7 نیز 414 لیتر میباشد که که برای سفرهای خانوادگی رضایت بخش است.

ایمنی چری تیگو 7

یکی از معایب خودروهای چینی عدم موفقیت آنها در تست های ایمنی خودرو می‌باشد. این خودروها معمولا در آزمون های ایمنی اروپا  شکست میخورند ولی در مورد چری تیگو 7 این موضوع متفاوت است.  تیگو 7 برخلاف اکثر خودورهای چینی توانسته است با تجهیزات ایمنی خود نظر اکثر خریداران را به خود جلب کند. و در تست موسسه ایمنی سی انکپ چین نیز موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده است.
از تجهیزات و امکانات ایمنی چری تیگو7 میتوان به شش کیسه‌هوا، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

کلام آخر

در مجموع با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله مشخص است که از نظر کارشناسان تندایران ، چری تیگو 7 از ارزش خرید بالایی برخوردار است. البته در کنار تمام مزایای چری تیگو 7 این خودرو معایبی نیز دارد که به زودی در مقاله ای دیگر به بررسی معایب و ایرادات این خودرو چینی خواهیم پرداخت و چند دلیل برای نخریدن چری تیگو 7 را نیز برایتان بیان خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید این شاسی بلند پرطرفدار چینی را دارید حتما مقاله بعدی سایت تندایران را نیز مطالعه بفرمایید.
چیزی که مشخص است این است که در حال حاضر با توجه به عدم ورود خودروهای روز دنیا به ایران ، محصولات چری با اقبال خوبی از سوی خریداران رو به رو شده اند و فروش بالایی را در بازار ایران تجربه می‌کنند که بخش قابل توجهی از این موفقیت فروش مربوط به بی رقیب بودن محصولات چینی در بازار خودرو ایران است. توجه داشته باشید که در حال حاضر ، در این کلاس خودرو شما میتوانید به سراغ خودروهای کارکرده و کراس اوورهایی مثل نیسان جوک و کیا اسپورتیج SL و هیوندای IX35 نیز بروید.

نظر شما درباره چری تیگو 7 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این شاسی بلند چینی را داشته اید؟ نقاط قوت و ضعف TIGGO 7 را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

دلایل خرید کیا اسپورتیج

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا ، معایب و تجربه رانندگی

مدارک و سند ماشین گم شده چیکار کنم؟ نکات مهم

7 دلیل برای خرید جک S3

پایان/تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت