7 دلیل برای خرید جک S3
راهنمای خرید و فروش خودرو

7 دلیل برای خرید جک S3

3 سال پیش 0

اگر قصد خرید جک اس3 را دارید در این مطلب سایت تندایران قصد داریم تا مزایا و محاسن این خودروی کراس اوور را با هم بررسی کنیم و 7 دلیل برای خرید جکS3 به شما بدهیم.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

جک S3 بخریم یا نه؟ این یکی از سوالات پرتکرار بازار خودرو جهان است که با توجه به علاقه روزافزون مردم دنیا به خودروهای کراس اوور و همچنین تمایل ایرانی ها به خرید خودروهای شاسی بلند همه روزه از ما پرسیده میشود. در عین حال با توجه به خروج خودروسازان خارجی از کشور به دلیل تحریم ها و بعلاوه ممنوعیت واردات خودرو ، احتمالا شما هم ، اگر قصد خرید خودروی شاسی بلند خارجی داشته باشید ، در دو راهی بین خرید جک اس 3 و یا انتخاب سایر خودروهای کراس اوور گیر کرده اید!
کارشناسان تندایران در این مطلب قصد دارند تا شما را با مزایای خرید این خودروی شاسی بلند چینی که یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران شناخته میشود آشنا کنند و 7 دلیل برای خرید جک S3 به شما بدهند.

شرکت خودروسازی جک موتور محصولات خود را توسط کرمان موتور به بازار کشور ما وارد کرده است و در ابتدا با دو مدل هاچ بک جک جی3 و مدل سدان جی5 به بازار خودروی ایران وارد شد. البته همانطور که میدانید خودروی جک مدل جی3 نتواست فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کند و کرمان موتور خط تولید آن را خیلی زود متوقف کرد. ولی سدان جی5 برخلاف جک جی3 موفق شد با اقبال خوبی از سوی خریداران خودروی های چینی در ایران رو به رو شود. کرمان موتور در ادامه با عرضه شاسی بلند چینی جدید خود به بازار ایران ، یعنی جک اس5 که در نسخه های مختلف به کشور وارد شد توانست به یکی از موفق ترین مدل های این سگمنت تبدیل شود.
تجربه موفق فروش جک اس5 باعث شد تا شرکت خودروسازی کرمان موتور به سراغ وارد کردن خودرویی دیگر از خانواده جک برود و جک اس3 را در سال 1396 به بازار خودروی ایران وارد کند.
خودروی جک اس3 در دسته کراس اوور های کوچک بازار دسته بندی می شود که از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی با 107 اسب بخار نیرو و 155 نیوتن متر گشتاور که به کمک یک جعبه دنده CVT به چرخ های جلوی خودرو ارسال میشود بهره میبرد. جک اس3 استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد و طبق اعلام کرمان موتور مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم در هر صد کیلومتر 5.9 لیتر می باشد.
با این اطلاعات مختصر از تاریخچه جک اس3 و ورود این خودروی چینی به کشور ، حالا به سراغ اطلاعات دقیق تری از این کراس اوور کوچک میرویم تا با بررسی مشخصات فنی و ظاهری جک اس3 به دلایل خرید این خودرو بپردازیم و محاسن و مزایای جک اس3 را بیان میکنیم تا با هم دلایل خرید این خودرو و ارزش خرید آن را بررسی کنیم. البته به زودی در مطلبی جداگانه به بررسی نقاط ضعف و معایب خرید جک اس3 هم خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری جک S3

طراحی ظاهری جک S3 نیز مانند برادر بزرگتر خود جک S5 از زیبایی نسبتا خوبی برخوردار است. البته که اظهار نظر در مورد ظاهر خودرو بحثی کاملا سلیقه ایست اما نکته ای که در مورد خانواده شاسی بلندهای جک به خوبی مشخص است این است که ، مانند مدل های محصولات چری ، شرکت خودرووسازی جک موتورز هم از یک زبان واحد برای طراحی خودروهای خود استفاده میکند و همین امر میتواند یک نکته مثبت برای این کمپانی چینی به حساب بیاید.
طراحی ظاهری جک S3 از نظر کارشناسان تندایران بسیار خوب بوده است و شاهد این مدعا هم بخش جلویی این خودرو است که با وجود کاپوت شیب دار و کوتاه جک که در کناره ها حالتی عضلانی دارد بسیار زیبا به نظر می رسد. در کنار چراغ های جلوی زیبا و جلوپنجره بسیار بزرگ ، که بخش اعظمی از نمای جلوی خودرو را به خود اختصاص داده است و ظاهر خودرو را خشن و تهاجمی کرده ، میتوان به دو چراغ مه شکن ، سه دریچه هوای روی سپر و سه میله کرومی روی جلوپنجره که لوگوی جک روی میله بالایی نصب شده است اشاره کرد.


در نمای کناری جک S3 ، مواردی مانند ارتفاع بالا، کاورهای پلاستیکی اطراف بدنه که از سپر عقب شروع شده، با گذر از گلگیرها به سپر جلو ختم می‌شود و یک خط روی بدنه که از نوک چراغ عقب تا روی درب راننده ادامه پیدا می‌کند بیشتر از همه به چشم می‌زنند. طراحی سقف شیب دار و باربندهای خودرو، زیبایی طراحی کناره‌ها را دو چندان کرده‌اند.
در بخش عقب این خودروی کراس اوور چینی هم طراحان واقعاً چیزی کم نگذاشته‌اند و طراحی زیبای چراغ‌های عقب دو تکه، طراحی خاص دور پلاک خودرو با تزئینات کرومی و دو چراغ مه شکن عقب با قاب کرومی از جمله عناصر طراحی این خودرو هستند که زیبایی خاصی به نمای عقب جک داده اند.
در کل مجموع، از نظر ما در بخشی طراحی ظاهری، این خودرو نمره نسبتا خوبی می‌گیرد. هرچند بسیار از افراد معتقدند طراحی ظاهری جک S3 عجیب و غریب است!

گیربکس نرم و خوب جک اس 3

جک S3 به یک گیربکس سی وی تی مجهز است که هرچند از اعتبار چندان خوبی بین مردم برخوردار نیست ولی با توجه به نسل جدید بودن گیربکس جک اس 3 ، تعویض دنده ها در این خودرو بسیار نرم و روان اتفاق میفتد و علاوه بر راحتی راننده در حین رانندگی ، استفاده از این جعبه دنده و گیربکس ، مصرف سوخت خودرو را نیز بسیار کاهش داده است. هنگام رانندگی گیربکس جک اس3 عملکردی کاملا هوشمندانه دارد و به خوبی وظایف خود را انجام می دهد. در نظر داشته باشید که این گیربکس به طور پیش فرض روی حالت اکونومی کار میکند تا مصرف سوخت خودرو در کمترین حد ممکن باشد ولی نکته مثبت در اینجاست که شما میتوانید از قابلیت اسپرت و تیپ ترونیک نیز استفاده کنید و در صورتی که بخواهید حداکثر راندمان شتاب گیری را از موتور و گیربکس جک اس3 بگیرید.

سیستم تعلیق جک S3

سیستم تعلیق جک اس 3 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق میل پیچشی نیمه مستقل بهره مند است، و در مجموع در مورد سیستم تعلیق این شاسی بلند کوچک چینی میتوان گفت که سیستم تعلیق آن بسیار نرم است و شما هم در اولین تجربه رانندگی با جک S3 این نرمی را مخصوصا هنگام عبور از روی دست اندازها و سرعت گیرها تجربه کرده و از آن تعجب خواهید کرد. سیستم تعلیق نرم و خوب یکی از مشخصات فنی بسیار مثبت برای یک خودروی کراس اوور محسوب میشود که مهندسان و طراحان جک موتورز آن را در جک اس 3 در نظر گرفته اند تا خریداران این خودرو لذت سواری نرم سدان را ، با این خودروی شاسی بلند چینی نیز تجربه کنند.

فرمان برقی جک S3

یکی از مزیت های جک S3 سیستم فرمان برقی EPS با قابلیت تنظیم ارتفاع در این خودرو است که به لطف این سیستم، کراس اوور چینی مورد بحث ما فرمان بسیار نرمی دارد و تجربه رانندگی با جک اس 3 لذت بخش است. فرمان پذیری بالای جک اس3 ، باعث شده است که ارزش خرید این خودرو در شهرهای شلوغی مانند تهران بالا برود و این شاسی بلند چینی با فرمان برقی برای ترددهای شهری گزینه ای مناسب قلمداد شود.

طراحی کابین جک S3

طراحی کابین جک S3 به زیبایی طراحی بدنه این خودرو جذاب نیست ولی با این حال همچنان میتوان گفت که کابین خودرو از یک طراحی زیبا و مدرن بهره مند است. با ورود به داخل کابین جک اس 3 ، در ابتدا صفحه نمایش بزرگی که به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است نظر ما را جلب میکند. در ادامه طراحی مینیمال داخل کابین به چشم میخورد ، که توانسته است این خودرو رو را در مقایسه با رقبای هم رده اش زیباتر جلوه بدهد. در اینجا طراحان سعی کرده اند همه چیز تا حد ممکن ساده جلوه کند و خبری از دکمه ها و کنترل های زیاد نیست. استفاده از تزئینات نقره‌ای رنگ مخصوصاً روی قاب دریچه‌های ورودی هوا دستگیره درب‌ها، و فرمان هم زیبایی کابین این خودر را دوچندان کرده است. این خودرو به یک فرمان سه پر بسیار زیبا مجهز شده است که قطعاً توجه شما را در اولین برخورد به خود جلب خواهد کرد.
در مورد جنس مواد اولیه به کار رفته در ساخت کابین جک اس ۳ هم میتوان گفت که برای این رده قیمتی کاملاً خوب است. برای یک خانواده چهار نفره، فضای کابین این خودرو کاملاً خوب و مناسب طراحی شده است و فضای باری هم که جک اس ۳ ارائه می‌دهد، بدون شک جزو بهترین‌های این سگمنت محسوب میشود. یکی دیگر از زیبایی های داخل کابین خودرو هم بدون شک صفحه کیلومتر و آمپرهای خودرو هستند.

ایمنی خودرو

خوشبختانه کمپانی های خودروسازی چینی، امروزه مخصوصا در بخش ایمنی خودرو ، عملکرد خوبی داشته اند. جک اس3 هم یکی از همین خودروهاست، خودرویی که در تست ایمنی موسسه سی انکپ در سال 2015 توانسته 5 ستاره ایمنی را کسب کند.
این خودرو توانسته است در بخش تصادف شاخ به شاخ 87 درصد، در بخش تصادف شاخ به شاخ با جسمی با ارتفاع کم 76 درصد، در بخش تصادف از کناره‌ها با جسم در حال حرکت 100 درصد و در تست شلاق هم نمره کامل 100درصدی را کسب کند. به ادعای خودروسازی جک موتورز ، 46 درصد بدنه S3 از جنس فولاد پیشرفته مقاوم و 33 درصد از بدنه این خودرو، از فولاد گالوانیزه ساخته شده است که در مقایسه با رقبای این خودرو، بسیار خوب محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در شیب HSA، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BA، توزیع متعادل الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS و ترمزهای جلو عقب دیسکی اشاره کرد. همچنین این خودرو از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهره می‌برد که در بسیاری از رقبای اصلی این خودرو خبری از آن نیست.

امکانات و آپشن های جک S3

یکی از ویژگی های مثبت خودروهای چینی که باعث رقابت بالای این خودروها با سایر خودروهای هم رده شان شده است امکانات و آپشن های بسیار خوبی است که در اختیار خریداران قرار میدهند. با وجود امکانات و تجهیزات بالا در این خودروها ، ارزش خرید خودروهای چینی در نظر بسیاری از افراد فعال در بازار خودروی ایران بالا رفته است. جک موتورز هم به همین منوال بر روی جک S3 چیزی کم نگذاشته است و از مهمترین آپشن ها و تجهیزات این کراس اوور چینی میتوان به مواردی مثل نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی با 6 بلندگو با درگاه‌های USB و AUX، امکان ارتباط تلفن همراه از طریق بلوتوث، شارژر 12 ولت و سیستم ناوبری ماهواره‌ای اشاره کرد که در همهٔ مدل‌ها وجود دارند. از جمله آپشن‌های ثابت این خودرو می‌توانیم به آینه‌های با تنظیم برقی به همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، روشنایی روز ( DAYLIGHT ) با LED، کامپیوتر سفری ، قابلیت مات شدن آینه وسط به ‌صورت دستی، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، تهویه مطبوع اتوماتیک، یخ‌زدای شیشه عقب، رینگ‌های 16 اینچی، چهار شیشهٔ برقی و موارد دیگر اشاره کرد.

کلام آخر

در هرصورت با توجه به موارد گفته شده در بالا جک S3 را میتوان خودرویی خوب و با ارزش خرید بالا قلمداد کرد. و این خودروی چینی در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب های این سگمنت در این محدوده قیمتی میباشد. البته ما در این مقاله به بررسی مزایا و دلایل خرید جک S3 پرداختیم و 7 دلیل برای خریدن جک اس 3 را بیان کردیم ، ولی به زودی و در مطلبی دیگر شما را با برخی از ایرادات و عیب ها ، و دلایلی برای عدم خرید جک S3 نیز آشنا میکنیم. پس اگر قصد خرید جک S3 را دارید حتما تا خواندن آن مقاله که به زودی در سایت تندایران منتشر خواهد شد دست نگه دارید.

نظر شما درباره جک S3 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این شاسی بلند چینی را داشته اید؟ نقاط قوت و ضعف S3 را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا ، معایب و تجربه رانندگی

دلایل خریدن کیا اسپورتیج

محاسبه گر آنلاین مالیات خودروهای لوکس

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت