مضرات بکسل کردن ماشین چیست ؟
مراقبت از خودرو

مضرات بکسل کردن ماشین چیست ؟

3 سال پیش 0

اگه بدون اطلاع از این نکات ماشینی رو بکسل کردی منتظر ضربه خوردن شاسی هات باش - معایب و مضرات بکسل کردن

ویرایش و تکمیل اطلاعات

یه موقع با ماشینت ماشین سنگین تر از خودت رو بکسل نکنی! امکان داره به شاسی هات ضربه بخوره , امکان داره صفحه ببری , اگر دوست داری بدونی مشکلات و معایب بکسل ماشین چیه تا آخر این مقاله با تندایران همراه باش تا هر وقت خواستی ماشینی رو بکسل کنی یاد ما بیفتی (:

شما هیچوقت نباید با ماشینتون ماشین سنگین تر از خودتون رو بکسل کنین , مثلا نباید با پراید برین و پرادو رو بکسل کنین یا با 206 برین نیسان رو بکسل کنین چون به صفحه فشار بیش از حد میاد و فنر های صفحه زود بیرون میزنن و خورد میشن.

اگه شما ماشین سنگین تر یا هم وزن خودتو بکسل بکنین به ماشینتون فشار میاد و امکان داره به شاسی هاتون هم فشار بیاره بکسل برای امداد خودرو و جرثقیل هستش , پس یه کاری نکنین که هم خودتون و هم رفیقتون گیر بکنین و حالا یکی باید بیاد خودتون رو از چاله در بیاره پس هیچ وقت با ماشین خودت ماشینی رو بکسل نکن چون به دیسک صفحه و شاسی هاتون فشار میاد.

اگه خواستی ماشینی رو بکسل کنی حتما به این موارد توجه کن

  • از اتصال صحیح دو سر سیم بکسل اطمینان کامل پیدا کنید.
  • توجه کنید که سیم بکسل پیچ یا تاب نداشته باشد. این امر باعث می‌شود تا کابل فرسوده یا پاره شود.
  • از سلامت سیم بکسل مطمئن شوید. بررسی کنید که این سیم فرسوده نباشد.
  • هرگز با تسمه ی بکسل یا یدک، ماشین بی سرنشین و راننده را بکسل نکنید.
  • آرام برانید.
  • سیستم فرمان، ترمز و چراغ های راهنمای خودرو را کنترل کنید تا مطمئن شوید که در هنگام بکسل کردن کار می کنند. اگر خودرو به سیستم فرمان و ترمز هیدرولیک مجهز باشد، مطمئنا عملکرد آنها در هنگام خاموش بودن موتور خودرو محدود می گردد. در چنین شرایطی بهترین تصمیم ، اجاره کردن یک خودروبر یا وانت یدک کش است.
  • فلاشرهای هر دو خودرو را در تمام مدت بکسل کردن روشن بگذارید.
  • بی دلیل فرمان ندهید و به چپ و راست نپیچید. به باد داشته باشید که علاوه بر خودرو شما، یک خودرو دیگر هم به دنبال شما و تحت تاثیر حرکات شما است. حرکات بی دلیل ممکن است باعث بروز حادثه بشود.

اگه در این مورد سوالی دارین در بخش نظرات با ما در میان بگذارین و اگه سوال یا مشکل دیگه ای هم داشتین میتونین در بخش پرسش و پاسخ سایت یک گفتگوی جدید ایجاد کنید.

در نهایت بهتون توصیه می کنم اگه میخواین خودتون مراقب ماشینتون باشین و خیلی راحت از مشکلاتش سر در بیارین یه سر به بقیه مقالات سایت و بخش مراقبت از خودرو بزنین.

مقالات زیر شاید برای شما جالب باشد

علت جا نرفتن یا بد جا رفتن دنده چیست؟

6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید

از کجا بفهمیم صفحه کلاچ تمام شده؟

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت