6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید
راهنمای خرید و فروش خودرو

6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید

3 سال پیش 6+

در مقاله قبل سایت تندایران به بررسی مشخصات فنی و ظاهری چری تیگو 7 پرداخت و 5 دلیل برای خریدن این خودرو را بررسی کرد، و امروز میخواهیم با هم به بررسی معایب چری تیگو 7 بپردازیم.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

در مقاله قبلی به بیان 5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید پرداختیم و مزایا و محاسن این خودروی لوکس و گران قیمت چینی در بازار خرید و فروش خودرو ایران را بررسی کردیم. حال میخواهیم با بیان 6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم ممکن را در مورد خرید چری تیگو 7 بگیرید و با مقایسه این خودرو و رقبای هم رده اش ارزش خرید واقعی آن را بررسی کنیم. پس اگر قصد خرید خودرو شاسی بلند جمع و جور و لوکس دارید حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که قبلا گفتیم خودروسازی در چین روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است و چینی ها با بهبود محصولات خود و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خودروها ، و از طرف دیگر با بالا بردن امکانات و تجهیزات خودروهای تولیدی ، خود را به عنوان رقیبی جدی و تازه وارد ، برای خودروهای قدرتمند روز دنیا معرفی میکنند. با این وجود در حال حاضر نمیتوان منکر این امر شد که همچنان فاصله زیادی بین خودروهای چینی و خودروهای ژاپنی و کره ای وجود دارد. ولی با وجود واردات گسترده خودروهای چینی به کشورهای در حال توسعه مثل ایران ، که از طرفی درگیر تحریم های بین المللی و از طرف دیگر درگیر قوانین دست و پا گیر ممنوعیت واردات خودرو می‌باشند ، کمپانی های خودروسازی چینی در این سالها فروش بالایی را تجربه می‌کنند.
بد نیست این را هم بدانید که کمپانی چری از نظر میزان تولید خودرو ، رتبه هفتم را در کشور چین دارا می‌باشد و واردات محصولات چری در ایران ، توسط شرکت مدیران خودرو به بازار خودرو ایران عرضه و به فروش می‌رسد. سخن را کوتاه میکنیم و بعد از بیان این توضیحات مختصر ، به بررسی معایب چری تیگو 7 میپردازیم و 6 دلیل برای نخریدن این خودرو کراس اوور را بیان می‌کنیم.

قیمت چری تیگو 7

یکی از ایرادات اصلی چری تیگو 7 قیمت بالای این خودرو در بازار خودرو ایران به نسبت رقبای هم رده اش می‌باشد. چری TIGGO 7 با وجود امکانات و آپشن های نه چندان زیاد و حتی کمتر از رقبای چری در این رنج قیمت ، بسیار بالا و نامعقول قیمت گذاری شده است که همین امر میتواند شکست چری تیگو 7 را در بازار ایران رقم بزند و این کراس اوور لوکس را از صحنه رقابت با خودروهای موجود در بازار کنار بزند. اگر قصد خرید چری تیگو7 را دارید و از خود میپرسید که این خودرو با توجه به امکانات و تجهیزاتش ارزش خرید دارد یا نه؟ باید صادقانه به شما بگوییم که نه!

بازار دسته دوم چری تیگو 7

نظر اکثریت افراد جامعه در ایران نسبت به خودروهای چینی ، خودرویی ضعیف و بی کیفیت و غیر قابل اعتماد است! مشخص است که با وجود چنین طرز فکری ، محصولات چینی با استقبال خوبی رو به رو نخواهند شد و در صورت خرید چری تیگو 7 به احتمال زیاد برای فروش خودرو خود با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. یکی از ایرادات و معایب خودروهای چینی این است که در هنگام فروش افت قیمت شدیدی را تجربه میکنند و شما تنها در صورتی موفق به فروش خودروی خود خواهید شد که آتش به مالتان بزنید!

کیفیت و عملکرد چری تیگو 7 در پیچ‌ها و جاده‌ها

شاید بهتر باشد با توجه به قیمت بالای چری تیگو 7 ، ابتدا به سراغ بررسی رقبای این خودرو مثل سوزوکی گرند ویتارا ، سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر برویم! زیرا چری تیگو 7 با وجود قیمت بالا و نجومی ، نه تنها در پیچ ها غیر قابل کنترل است و راننده حرکات گهواره ای خودرو را تجربه میکند ، بلکه از ترمز خوبی هم برخوردار نیست و چه بسا در سرعت های بالا و هنگام رانندگی در جاده جان و مال شما را به خطر بیندازد! البته جای شکرش باقیست که با وجود ابعاد بزرگ چرخ‌ها و سیستم‌های کمکی الکترونیکی خیالمان راحت است که تعادل خودرو از دست نمی‌رود.

پیشرانه چری تیگو 7

چری تیگو7 از پیشرانه چندان ضعیفی هم بهره مند نیست و چه بسا اگر قیمت آن کمی مناسب تر بود میشد گفت که به نسبت رقبایش پیشرانه و قدرت موتور خوبی دارد. ولی چری با قیمت بالای این خودروی لوکس چینی ، رقبای بیشتری برای خود تراشیده است که در مقایسه با آنها چندان حرف خاصی برای گفتن ندارد. چری تیگو7 تیگو با  پیشرانه 1.5 لیتری که به مولدهای توربو نیز مجهز شده اند و 147 اسب بخار قدرت دارند دارای شتاب صفر تا صد 11 ثانیه می‌باشد. برای مقایسه چری با رقبایش بد نیست بدانید که مثلا سوزوکی گرند ویتارا که برند معتبرتری از چری میباشد پیشرانه ای 2.4 لیتری با قدرتی معادل 169 اسب‌بخار را دارد و خودرویی دو دیفرانسیل محسوب میشود در حالیکه چری تیگو 7 دیفرانسیل جلو بوده و مناسب برای آفرود نیست. در مثالی دیگر هم میتوان جک اس5 را مثال زد که با وجود قیمت پایین تر از چری تیگو 7 پیشرانه 2.0 لیتری توربو با توان تولیدی 174 اسب بخار دارد و از قدرت بیشتری نسبت به تیگو7 بهره مند است. اگر بخواهیم باز هم مثال بزنیم و این خودرو چینی را با رقبای هم رده اش مقایسه کنیم به هایما اس7 توربو میرسیم که با حجم موتور 1.8 لیتری توان تولید 170 اسب بخار قدرت دارد که از چری تیگو7 بیشتر است درحالیکه قیمت هایما اس 7 از چری تیگو 7 کمتر است!

طراحی داخلی چری تیگو 7 

یکی دیگر از معایب چری تیگو 7 طراحی داخلی ساده و کلاسیک آن است که بعد از مدتی چشم شما را خسته میکند. طراحان چری برای طراحی داخلی TIGGO 7 از هیچ خلاقیتی بهره نبرده اند و هیچ تلاشی برای طراحی خودروی به روز نداشته اند. علاوه بر طراحی داخلی نه چندان دلچسب چری تیگو 7 ، کیفیت ساخت داخل کابین هم ثبات مشخصی ندارد! بعضی از قطعات استفاده شده در کابین خودرو با کیفیت بالا ، و بعضی قطعات بسیار بی کیفیت در کابین این خودرو کراس اوور استفاده شده است ! به عنوان مثال اگر مدتی بعد از خرید تیگو 7 ، رنگ کلیدهای آن پاک شده بودند تعجب نکنید!

امکانات و آپشن های چری تیگو 7

یکی دیگر از ایرادات و معایب چری تیگو 7 ، آپشن های کم این خودرو به نسبت قیمت بالای آن است! برای ما جای سوال دارد که خودرویی با این قیمت چرا امکانات ساده ای مثل اتوهلد ، پارک خودکار خودرو و خنک کننده  صندلی ندارد و تعداد ایربگ های آن هم از رقبایش کمتر است! از جمله امکانات رفاهی انگشت شمار موجود در چری تیگو 7 میتوان به سانروف، دوربین 360 درجه، صندلی برقی راننده، نمایشگر 9 اینچی و سامانه استارت بدون‌ کلید اشاره کرد که حتی در خودروهایی با قیمت کمتر نیز مشاهده می‌شوند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد چری تیگو 7 در واقع از ارزش خرید بالایی برخودار نیست و معایب چری تیگو7 از مزایای این خودروی گران قیمت پیشی می‌گیرد. ولی ما باید با شرایط حال حاضر بازار خودرو ایران تصمیم به خرید یا عدم خرید چری TIGGO 7 بگیریم. با توجه به مشکلات گسترده ای که کشور ایران دچار آن است و عدم دسترسی خریداران به خودروهای صفر کیلومتر روز دنیا ، خودروهای چینی ، مثل چری تیگو 7 شاید جزو معدود انتخاب های ما برای خرید در این بازه قیمتی باشند ، مگر اینکه به سراغ خودروهای کارکرده ی هم رده با چری تیگو7 برویم. شکی نیست که در صورت آزاد شدن واردات خودرو به کشور ، چری تیگو 7 از شانس بالایی برای فروش در مقابل خودروهایی مثل نیسان جوک ، سانگ یانگ تیوولی ، رنو کپچر و سوزوکی گرند ویتارا که علاوه بر کیفیت ساخت بالاتر ، برندهای مطمئن تری هم هستند ، ندارد.

نظر شما درباره چری تیگو 7 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این شاسی بلند چینی را داشته اید؟ نقاط قوت و ضعف TIGGO 7 را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

با 700 میلیون چه ماشینی بخریم؟

با 600 میلیون چه ماشینی بخریم؟

5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا ، معایب و تجربه رانندگی

اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

فرهاد (8 ماه پیش)

5 1

به نظر من بهترین انتخاب تو هم رده های خودشه من ۱ساله دارم و خیلی راضی کننده و مهیج است

پاسخ
متین عزتی (8 ماه پیش)

5 0

آقای نویسنده اولا شما عکس داخل کابین تیگو ۷ پرو رو گذاشتید داخل تیگو ۷ اصلا این شکلی نیست و دوم اینکه فضای داخل کابین چه تیگو ۷ و چه تیگو ۷ پرو اصلا ساده و تکراری نیست

پاسخ
حامد (9 ماه پیش)

8 1

کاملا مشخصه نویسنده مقاله با تیگو 7 مشکل شخصی داره یا از ماشین چیزی نمیدونه یکی از بهترین ماشینهای چینی بازار هست تا حالا کسی رو ندیدم از این ماشین با توجه به قیمتش ناراضی باشه

پاسخ
مهدی (1 سال پیش)

14 1

ما هم منکر کیفیت سوزوکی ویتارا نیستیم ولی تیگو هم ما داریم کاملاً رضایت داریم و یکم مقاله بی انصافی هست قرار نیست با ژاپنی مقایسه شود ولی از داخلی ها و چینی‌ها سر تره.

پاسخ
علیرضا (3 ماه پیش)

2 0

سلام . منم سه ساله تیگو 7 ie دارم و بسیار رضایت دارم . تا امروز به مشکلی نخورده ام و فقط اب و روغن ، تا بعد ببینیم چی میشه . ولی قبول کنیم با این وضعیت موجود مجبوریم به خودرو های چینی تن بدیم . ایرانی ها که روز به روز بی کیفیت تر ، کره ای ها که حداقل 10 سال کار کرده اند ، کیلومتر ها بالا و ... ژاپنی ها هم که قیمتها بالا .

پاسخ
امیر ارسلان (2 سال پیش)

40 5

چاییدی با این مقاله آبکی

پاسخ
نظرات رقابت