علت آتش گرفتن ولوو xc90 چیست؟
مراقبت از خودرو

علت آتش گرفتن ولوو xc90 چیست؟

2 سال پیش 1+

آتش گرفتن وولو xc90 این بار در اتوبان صیاد شیرازی ! دلیل آتش گرفتن ولوو در ایران چیست؟

ویرایش و تکمیل اطلاعات

امروز برای دومین بار در کشور یک خودرو ولوو xc90 در اتوبان صیاد شیرازی آتش گرفت که بازخورد زیادی به همراه داشت.

علت آتش گرفتن ولوو xc90 چه بود

کیانی روابط عمومی شرکت ولوو در تهران میگوید که علت آتش سوزی بی احتیاطی خود راننده بوده است!

آتش گرفتن xc90

او افزود خودرو ولوو xc90 که امروز آتش گرفته 56 هزار کیلومتر را بدون انجام سرویس های دوره ای پیموده و مشکل فنی اعلام شده این بوده که این خودرو شلنگ آبی دارد و آن شلنگ دچار مشکل فنی شده و باعث شده ضد یخ نشت کند.

به گفته کیانی برخی از قطعات خودرو نیاز به تعویض داشته اند که راننده این کار را انجام نداده است.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

طبق ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، عیوب ناشی از عدم انجام خدمات دوره ای مطابق با شرایط مندرج در کتابچه راهنمای مصرف کننده خودرو در شبکه نمایندگی های مجاز شرکت عرضه کننده، باعث خروج مجموعه های مرتبط خودرو به خدمت مورد نظر از شرایط تضمین می شود.

آتش گرفتن ولوو xc90 در کاشان

مدتی پیش یک ولوو xc90 دیگر در کاشان اتش گرفته بود که آقای حسن شعبانی خریدار خودرو ضمن ابراز نارضایتی از عدم پاسخگویی نماینده شرکت ولوو در ایران مستقر در تهران گفت: سال گذشته یک دستگاه خودروی ولوو مدل 2016 خریداری کردم که با توجه به توضیحات کارشناسان بازاریابی شرکت مبنی بر صحت اصالت و استانداردهای لازم کارت گارانتی را نیز دریافت کردم.

دلیل آتش گرفتن ولوو

وی یادآور شد: جدا از استرس وارد شده به من و خانواده، شاهد سوختن ماشین خود بوده و از طرفی مطمئن به کارت ضمانت و وعده هایی بودم که از جانب شرکت هنگام فروش داده شده بود.

شعبانی با اذعان به اینکه پس از دریافت گزارش پلیس و آتش نشانی به دفتر شرکت در تهران مراجعه کرده و متاسفانه شرکت وارد کننده در قبال حادثه رخ داده هیچ پاسخ قانع کننده ای مبنی بر جبران خسارت ارائه نکرده، تصریح کرد: اگر خودروی وارد شده فاقد استاندارد و اصالت است نباید به مشتری فروخته شود.

وی تاکید کرد: به این دلیل که شرکت حاضر به پاسخگویی در قبال مشکل پیش آمده نیست، مناسب‌ترین روش برای اعلام اعتراض به بی مسئولیتی شرکت ولوو در ایران نصب بنر و نمایش خودروی سوخته در محل حادثه برای عبرت آموزی سایر خریداران و مردم دانستم.

جوابیه تجارت بین الملل گروه افرا

گروه افرا (خدمات پس از فروش خودرو ولوو سواری در ایران) 

بر طبق ماده 14 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب هیات محترم وزیران مقرر میدارد:

"عیوب ناشی از عدم انجام خدمات دوره ای مطابق با شرایط مندرج در کتابچه راهنمای مصرف کننده خودرو در شبکه نمایندگی های مجاز شرکت عرضه کننده، باعث خروج مجموعه های مرتبط خودرو به خدمت مورد نظر از شرایط تضمین می گردد"

و از آنجا که خودروی ولوو به شماره شاسی 1055299 از تاریخ 12 خردادماه 99 که با شماره کیلومتر 119393 به تعمیرگاه مرکزی گروه افرا مراجعه نموده، تا این تاریخ (10 فروردین 1400) و تا حدود 165000 کیلومتر هیچگونه مراجعه ای به تعمیرگاه مرکزی گروه افرا نداشته و خدماتی از شرکت دریافت ننموده و با توجه به صحبت های مالک خودرو که در تعمیرگاه متفرقه اقدام به تعویض و نصب کاتالیزور به صورت غیر استاندارد کرده اند، در نتیجه خودروی مذکور مشمول نص صریح مقررات قانونی فوق بوده و تمامی مسئولیت های ناشی از آتش سوزی خودرو به عهده مالک محترم می باشد.

به نظر شما دلیل آتش گرفتن ولوو xc90 در ایران چی میتونه باشه؟

لینک کوتاه خبر
#آتش سوزی xc90 #گروه افرا

نظرات کاربران

Hello World! https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=be98e5a5d7acb2efefec8261e77c55f9& (10 ماه پیش)

0 0

z2x72n

پاسخ
نظرات رقابت