چرا نباید باک بنزین ماشین را کاملا پر کرد؟
مراقبت از خودرو

چرا نباید باک بنزین ماشین را کاملا پر کرد؟

3 سال پیش 0

چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کنیم؟ اگر بارها شنیده اید که پر کردن باک خطرناک است اما دلایل آن را نمیدانید در این مقاله با تندایران همراه باشید

ویرایش و تکمیل اطلاعات

چرا نباید باک بنزین ماشین را کاملا پر کرد؟ برخی از رانندگان عادت دارند تا باک بنزین را کاملا پر کنند و در زمان سوخت گیری با تکان دادن خودرو و تخلیه هوای باک آن را کاملا پر کنند اما این کار خطرناک است و موجب خرابی برخی قطعات خودرو می شود.

خرابی کنیستر با پر کردن باک بنزین

بنزین به دلیل ماهیت شیمیایی خود مقداری بخار تولید می کند که تجمع بیش از حد این بخار در باک بنزین می تواند خطر آفرین باشد , در خودروهای قدیمی برای جلوگیری از این مشکل باک به گونه ای طراحی شده بود که این بخار می توانست از آن خارج شود و موجب آلودگی هوای شهرها و شرایط بد هوایی در روستاها و اثرات مخرب دیگر میشد. به همین دلیل در خودروهای امروزی برای کنترل بخار بنزین از کنیستر (فیلتر بخار بنزین) استفاده شده است , بنزین مایع آثار مخربی را بر روی کنیستر به جا می گذارد و باعث میشود کنیستر پس از مدتی خراب شود که هزینه تعمیر آن هم بالاست پس برای جلوگیری از خراب شدن کنیستر هنگام قطع جریان بنزین توسط نازل پمپ بنزین پر کردن باک را ادامه ندهید و باک بنزین را کاملا پر نکنید.

  1. بعضی ها دوباره دستگیره نازل را فشار می دهند تا بنزین دوباره وارد باک شود و این کار را تا پر شدن کامل باک ادامه می دهند.
  2. بعضی ها هم نازل را تا گردنه فیلتر از باک خارج میکنند تا نازل نتواند جریان بنزین زدن را متوقف کند.

در هر دو روش ممکن است بنزین به داخل کنیستر وارد شود یا بر روی زمین بریزد. ریختن بنزین بر روی زمین خطرات زیادی را به همراه دارد که به همین دلیل ایستگاه های پمپ بنزین از این کار جلوگیری میکنند. پر کردن باک هم باعث ریخته شدن بنزین بر روی لباس راننده و زمین میشود.

تجربه کاربر از پر کردن کامل باک بنزین

پرایدی داشتم که یه چندباری همین پر کردن باک را انجام می دادم و هی عقب ماشین رو تکان تکان میدادم که سرریز بشه و کیپ پر بنزین بشه که بعد از گذر یکماه باک ماشین خراب شد و بیش از 10 لیتر نمی شد دیگه ادامه داد و نازل جایگاه هی استپ میکرد و دیگر بنزین وارد باک نمیشد رو این حساب ماشین رو فروختم , خدا گواه ماشین رو صفر خریده بودم و با دستای خودم و ناخواسته سیستم باک رو خراب کردم.

بنزین اضافه نزنید

وقتی در پمپ بنزین در حال سوخت گیری هستید هنگامی که نازل پمپ بنزین جریان بنزین را به منزله پر شدن باک بنزین قطع کرد بنزین زدن رو ادامه ندهید.

لینک کوتاه خبر
#باک ماشین #خرابی ماشین #مکانیکی

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت