مضرات استفاده از کولر ماشین
مراقبت از خودرو

مضرات استفاده از کولر ماشین

3 سال پیش 0

هرگز بعد از ورود به خودرو، از کولر ماشین استفاده نکنید! یکی از مواردی که اکثر رانندگان به آن بی توجه هستند تهویه هوای خودرو پس از وارد شدن به ماشین است.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

مضرات استفاده از کولر ماشین به افزایش مصرف سوخت خودرو و هزینه‌های جانبی خودرو محدود نمی‌شود و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در خودرو ممکن است خطرات جانی جبران ناپذیری را برای شما به همراه بیاورد.
سایت تندایران برای بالا بردن اطلاعات خودرویی شما خوانندگان عزیز و به اشتراک گذاشتن تجربیات افراد در عیب یابی خودرو، به تازگی اقدام به راه اندازی انجمن عیب یابی خودرو کرده است، که با ورود به این انجمن، می‌توانید اطلاعات و تجربیات خود را در مورد ایرادات و معایب خودروهای مختلف، با سایر دوستان تندایرانی به اشتراک بگذارید.
یکی از موارد مهم برای استفاده از کولر خودرو، این است که بالافاصله پس از ورود به ماشین سیستم تهویه خودرو را روشن نکنید! در ابتدا پنجره های خودرو را پایین بکشید و چند دقیقه صبر کنید تا هوای داخل خودرو کاملا عوض شود. نگران نباشید بعد از چند دقیقه می‌توانید با خیال راحت کولر ماشین را روشن کنید و از هوای مطبوع‌تری لذت ببرید.
آیا میدانید دلیل این کار چیست و چرا نباید پس از ورود به خودرو بلافاصله کولر ماشین را روشن کرد؟
زیرا متریال استفاده شده در داخل کابین خودرو و بخش هایی مثل داشبورد، صندلی های خودرو و همچنین سیستم تهویه خودرو، گاز بسیار خطرناک، سمی و سرطانزای بنزن از خود ساطع می‌کنند که باعث مسمومیت سرنشینان خودرو شده و یکی از عوامل سرطان در افراد است، به استخوان‌ها آسیب می‌رساند و خطر ابتلا به انومیا یا همان سرطان خون و کاهش گلبول‌های سفید بدن را افزایش می‌دهد.
حتما تا به حال پس از ورود به ماشین بوییی شبیه پلاستیک داغ را در داخل خودرو احساس کرده اید، این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است. تماس طولانی با این گاز سمی علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم‌ها خواهد شد. و متاسفانه بنزن گازی است که تمام بدن از جمله کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از همه خطرناکتر هم اینکه بدن انسان به سختی می‌تواند این گاز سمی را دفع کند.

کولر خودرو
برای دانستن عمق فاجعه و میزان خطری که حین روشن کردن کولر خودرو متوجه شماست، بد نیست بدانید که سطح قابل قبول بنزن در هوای آزادی که افراد استشمام می‌کنند 50 میلی‌گرم در هر فوت مربع می‌باشد، درحالیکه میزان این گاز در داخل خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200 تا 400 میلی‌گرم می‌باشد. و مهم تر اینکه بدانید اگر خودرویتان را زیر نور خورشید پارک کنید، میزان بنزن موجود در فضای داخل کابین بین 2000 تا 4000 میلی‌گرم خواهد بود! یعنی چیزی در حدود 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول برای بدن انسان؛ و سرنشینان ماشین با پنجره های بسته، به طرز خطرناکی در معرض تنفس بیش از اندازه از این گاز سمی و مهلک قرار می‌گیرند.
پس برای جلوگیری از خطرات استفاده از کولر ماشین، حتما قبل از روشن کردن خودرو، درب و پنجره‌های ماشین را باز کنید و صبر کنید تا گازهای سمی انباشته شده در داخل کابین خودرو از آن خارج گردند.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

محاسبه مصرف سوخت خودروها + چند راهکار ساده برای کاهش مصرف سوخت

چرا نباید باک بنزین ماشین را کاملا پر کرد

اگر موتور خودرو جوش آورد چیکار کنیم؟

از کولر ماشینت درست استفاده کن

لینک کوتاه خبر
#کولر خودرو #مراقبت از خودرو #معایب خودرو

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت