واردات خودرو خارجی آزاد میشود
اخبار خودرو

واردات خودرو خارجی آزاد میشود

3 سال پیش 0

قیمت خودروهای وارداتی در یک قدمی نصف شدن

ویرایش و تکمیل اطلاعات

شرایط واردات خودرو تصویب شد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: طرح واردات خودرو از محل ارز بدون منشا داخلی و از محل صادرات قطعات خودرو و خودرو در قالب ماده ۴ طرح مجلس دهم، در کمیسیون تصویب شد و باید دوباره به صحن برود تا به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود.
به گزارش تحریریه، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تصویب طرح واردات خودرو از محل ارز با منشا خارجی گفت: در جلسه اخیر که در کمیسیون صنایع پیرامون ماده ۴ داشتیم، بحث واردات خودرو از محل ارز بدون منشا داخلی و از محل صادرات قطعات خودرو و خودرو مطرح شد که تعهد ارزی هم برای بانک مرکزی ندارد.

 این طرح در قالب ماده ۴ طرح مجلس دهم، در کمیسیون تصویب شد و باید دوباره به صحن برود تا به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود. بررسی این طرح در اولین جلسه صحن صورت خواهد گرفت.

آینده خودروهای وارداتی چه می شود؟

با نهایی شدن واردات خودرو، انتظار می رود قیمت خودروهای خارجی در بازار تا نصف کاهش یابد که یک شوک تمام عیار به بازار وارد می کند.

در 3 سال گذشته افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی به گونه ای بوده که خرید خودرو را برای بخش عمده خانوارهای ایرانی به یک محال تبدیل و از سبد مصرفی خانواده حذف کرده است.

 به نظر شما واردات خودرو در سال 1400 آزاد میشود؟ 

خبر های زیر ممکن است برای شما جالب باشد

آخرین وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات مشخص شد

چرا دنا نخریم؟

ایران خودرو 15 هزار میلیارد تومان ضرر کرد!

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات