واردات خودرو آزاد می شود / 60 هزار خودرو خارجی در راه بازار
اخبار خودرو

واردات خودرو آزاد می شود / 60 هزار خودرو خارجی در راه بازار

3 سال پیش 0

یک نماینده مجلس گفت : از نیمه نخست سال 1401 میتوان واردات خودرو را کلید زد و با اجرای این مصوبه بین 60 تا 80 هزار خودرو خارجی وارد کشور می شوند

ویرایش و تکمیل اطلاعات

پس از تغییر موضع و موافقت وزیر صمت با واردات خودرو از سال آینده این بار خبری جدید از سوی یک نماینده مجلس اعلام شد.

موافقت وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو

هفته پیش بود که علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت : در جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت برای بررسی ماده 4 مبنی بر واردات خودرو , آقای وزیر گفتند که با آزاد سازی واردات موافق هستند اما نیاز به فرصتی دارند که بتوانند زیرساخت های لازم را ایجاد کنند.

همچنین اعضای کمیسیون اصرار دارند که این طرح برای تنظیم بازار است و عملا آزاد سازی واردات خودرو نیست بلکه برای رفع بخشی که کمبود داریم ممکن است 50 تا 70 هزار دستگاه باشد تا بازار تنظیم شود.

واردات از نیمه نخست سال 1401 آغاز میشود

بهزاد رحیمی، نماینده بانه و سقز گفت از نیمه نخست سال 1401 می توان واردات خودروی خارجی را کلید زد و با اجرای این مصوبه بین 60 تا 80 هزار خودروی خارجی وارد کشور می شوند.

رحیمی افزود در حال حاضر بیشتر مشکلات پیش روی این طرح حل شده و تنها مساله باقی مانده گره گشایی از نحوه استفاده از ارز های برآمده از صادرات و تعیین تکلیف منشا ارز های بیرونی است که نمایندگان تلاش میکنند این مشکل ها نیز برطرف شود.

با اجرای این مصوبه بین 60 تا 80 هزار خودروی خارجی با شرایطی که در طرح گنجانده شده وارد کشور می شوند و ورود این خودرو های استاندارد باعث خواهد شد که خودروسازان داخلی نیز به فکر ارتقای کیفیت خودروی خود باشند چرا که دیگر عرضه کننده انحصاری خودرو در بازار داخلی نخواهند بود و رقابت میان خودروسازان برای صادرات بیشتر محصولات خود داغ تر خواهد شد.

به نظر شما آیا این مصوبه اجرا خواهد شد؟

/تندایران

لینک کوتاه خبر
#واردات خودرو #آزادسازی واردات

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت