آخرین وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات مشخص شد
اخبار خودرو

آخرین وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات مشخص شد

3 سال پیش 0

آخرین وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات کشور اعلام شد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

گمرک ایران با ارسال نامه ای به دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منطقه ای وزارت کشور  آخرین وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات کشور را اعلام کرد.

اکثر این خودرو ها قبل از ممنوعیت واردات و با مجوز ثبت سفارش شده بود که حواشی بسیاری به همراه داشت و به دنبال رایزنی های صورت گرفته بین دستگاه های ذیربط و درخواست صاحبان کالا، هیات دولت طی چند مرحله با ترخیص این خودروها موافقت کرد که آخرین مرحله  در سال گذشته بود و در ۲۶ شهریورماه به پایان رسید ولی همچنان بخشی از آنها بلاتکلیف باقی ماند.

حدود 10000 خودرو ترخیص شد

در این آمار اعلامی از مجموع ۱۲۲۶۱ دستگاه حدود ۱۰۰۱۲ دستگاه خودرو ترخیص و ۲۲۴۹ دستگاه خودرو ترخیص نشده است.

این در حالی است که در مرحله اول و با مجوز هیات دولت از نیمه دی ماه ۱۳۹۷ تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ مهلتی تعیین شد تا صاحبان کالا طبق شرایط تعیین شده نسبت به تعیین تکلیف خودروها اقدام کنند که باز دیگر تا تیرماه تمدید شد و  در پایان مهلت تعیین شده ۶۶۵۳ دستگاه خودرو به همراه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در این فاصله ترخیص شد.

 ۹۲۷ خودرو منتظر ثبت سفارش است

در بین خودروهای باقی مانده، ۹۲۷ دستگاه فاقد ثبت سفارش و به گمرک اظهار نشده اند که همگی زیر ۲۵۰۰ سی سی است یعنی با باز شدن ثبت سفارش امکان ورود به کشور را خواهد داشت.

اما در مورد خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و آمریکایی نیز با توجه به ممنوعیت ورود این خودروها امکان وارد شدن به کشور و یا حتی مناطق آزاد را ندارند که تعداد آنها در مجموع به ۱۸۲ دستگاه می رسد.

مقالات زیر ممکن است برای شما جالب باشد

با 400 میلیون چه ماشینی بخریم؟

افزایش فروش خودرو , مردم دیگر خریدار نیستند

چرا دنا بخریم ؟

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات