افزایش فروش خودرو , مردم دیگر خریدار نیستند
اخبار خودرو

افزایش فروش خودرو , مردم دیگر خریدار نیستند

3 سال پیش 0

چند وقتی است که بازار خودرو کساد شده است و مردم اکثرا فروشنده اند دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید مردم برای تامین ودیعه مسکن و معیشت، به فروش کالاهای سرمایه‌ای خود مانند طلا و خودرو رو آورده‌اند.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

آمار های رسمی نشان می دهد که نرخ اجاره در تهران در یک سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است (طبق اعلام مرکز آمار ایران) اما گزارشات میدانی حاکی از آن است که نرخ اجاره 50 تا 70 درصد افزایش داشته است.

دلیل افزایش فروش مردم چیست؟

افزایش قیمت ها باعث شده که مردم به فروش کالا های سرمایه ای خود روی بیاورند و کالا هایی همچون خودرو و طلا خود را بفروشند , دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تایید این خبر توضیح داد: "در فصل نقل و انتقال مسکن، فروش خودرو در سایت‌ها و بنگاه‌های معاملاتی زیاد شده است. مستاجران خودرو خود را می‌فروشند تا بتوانند ودیعه مسکن خود را افزایش دهند."

مهدی دادفر گفت برخی از خانواده های ضعیف هم به دلیل افزایش هزینه های زندگی خودرو خود را میفروشند تا مخارج زندگی را تامین کنند البته این فروشندگان حاضر نیستند خودرو خود را به قیمت پایین بفروشند.

او افزود : این روز ها به دلیل شیوع کرونا تعداد زیادی از مردم بیکار شده اند و سرمایه در دست مردم کم است به همین دلیل خریدار هم به اندازه کافی وجود ندارد و به همین دلیل رکود تورمی ایجاد شده است.

چند روز پیش بابک صدرایی گفته بود که در حال حاضر با توجه به ریسک های ناشی از نتایج برجام دلال ها با احتمال احیای برجام و کاهش قیمت ها تصمیم گرفته اند خودرو های خود را راهی بازار کنند و به نظر می‌رسد خودرو دیگر کشش چندانی برای شوک قیمت ندارد برای مشاهده آن خبر پیش بینی قیمت خودرو تیر ماه را مطالعه کنید.

 به نظر شما قیمت خودرو در سال 1400 کاهشی خواهد بود؟ 

مقالات زیر ممکن است برای شما جالب باشد

با 400 میلیون چه ماشینی بخریم؟

مراحل خرید و فروش خودرو ، انتقال سند و تعویض پلاک

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات