دریافت هزینه ناکارآمدی دولت از جیب خریداران خودرو
اخبار خودرو

دریافت هزینه ناکارآمدی دولت از جیب خریداران خودرو

3 سال پیش 0

دولت که خود عامل افزایش قیمت خودرو در داخل شده است می‌خواهد از دارندگان این خودروها مالیات بر عایدی سرمایه بگیرد

ویرایش و تکمیل اطلاعات

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید:
دولت با سیاست های غلط اقتصادی خود موجب جهش قیمت خودروهایی شده که در دنیا با چنین ارقامی خرید و فروش نمی‌شود و امروز خود دولت که عامل افزایش قیمت آن‌ها در داخل شده است می‌خواهد از دارندگان این خودروها مالیات بر عایدی سرمایه بگیرد.

آیا سیاست‌های اقتصادی کشور را من مصرف کننده اجرا میکنم که یک خودرو را وقتی 300 میلیون خریداری کردم، یک باره افزایش میلیاردی می‌یابد و حالا دولت خواستار دریافت مالیات از خودروهای میلیاردی است که صرفا بواسطه بازی های اقتصادی دولت و انواع هزینه هایی چون مالیات بر درآمد و ارزش افزوده و تعرفه و ... به ارقام میلیاردی در داخل کشور رسیده است؟

در صورتی که این طرح اجرا و در آینده فضای اقتصادی کشور دچار رکود شد و خودروی مثلا 1.2 میلیارد تومانی به 600 میلیون کاهش یافت آیا دولت این رقم مالیات دریافتی را به صاحبان این خودروها باز می‌گرداند؟! طبعا چنین کاری را نخواهد کرد از این رو معتقدم این کار نوعی جیب بری از مردم است.

به گزارش تندایران ، در حالی روز گذشته یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به رفع ایرادات و ابلاغ قانون مالیات بر عایدی سرمایه تا دو ماه آینده تاکید کرد که اوایل خردادماه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد. طرحی که نگرانی‌هایی جدی را در بازارهایی از جمله بازار خودرو به دنبال داشت.

بیشترین تاثیری که این طرح بر بازار خودرو گذاشت، شیوع رکود عمیق در این بازار بود که تقریبا سایه سنگینی را بر تمامی معاملات انداخت. اما این طرح آیا صرفا آثار رکودی به دنبال دارد یا تبعات دیگری را در بازار و قیمت خودرو خواهد گذاشت؟

 به نظر شما دلیل دریافت مالیات از خودروهای میلیاردی چیست؟ 

خبر های زیر ممکن است برای شما جالب باشد

واردات خودرو خارجی آزاد می شود

چرا کوییک نخریم؟

قوانین رعایت حق تقدم در تقاطع ها

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات