چرا کوییک نخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک
راهنمای خرید و فروش خودرو

چرا کوییک نخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک

3 سال پیش 0

شرکت خودروسازی سایپا کوییک را خودرویی حاصل چندین سال تجربه و نماد تبحر مهندسان ایرانی در دانش طراحی و ساخت خودرو معرفی کرده است، اما با بررسی مشخصات فنی و ظاهری کوییک در این مطلب، خواهید دید که به نظر نمیرسد که طراحی این خودرو تبحر چندانی هم نیاز داشته باشد!

ویرایش و تکمیل اطلاعات

چرا کوییک نخریم؟ اگر شما هم تا به حال با این سوال مواجه شده اید، در این مقاله تندایران پاسخی دقیق و بر اساس تجربه رانندگی با کوییک و ویژگی های فنی و ظاهری این خودرو به شما خواهیم داد.
شرکت سایپا با تولید پلتفرم X100 ، به ساخت مدل هایی مثل پراید 111 و 132 روی آورد و بعد از آن با پلتفرم جدید X200 و اصلاحاتی جزئی در پیشرانه و گیربکس قبلی خود ، خودروهایی مثل تیبا ، ساینا و کوییک را به بازار خودرو عرضه کرد.
سواری کوییک شباهت بسیار زیادی با محصولات قدیمی تر سایپا دارد و در واقع بسیاری از افراد آن را نمونه هاچبک ساینا میدانند.
ما در مقاله چرا کوییک بخریم؟ با چهار دلیل ویژگی های مثبت کوییک را بررسی کردیم و در این مطلب نیز قصد داریم تا دلایل نخریدن سایپا کوییک را با هم بررسی کنیم تا خریداران محصولات سایپا بتوانند با چشمی باز تصمیم به خریدن یا نخریدن کوییک بگیرند.

طراحی ظاهری کوییک

هرچند طراحی کوییک نسبت به خودروهایی مثل تیبا قوی تر بوده و این خودرو در مقایسه با تیبا چهره زیباتری دارد اما در مورد ظاهر کوییک هم بدون هیچ نظر جانبدارانه ای میتوان گفت: «چنگی به دل نمیزند.» در نمای جلویی کوییک، چراغ ها شبیه ساینا طراحی شده است و جلوپنجره ای کوچک نیز تاثیری منفی در ظاهر این خودرو گذاشته است. در نمای عقب خودرو هم چراغ ها تقلیدی از BMW ایکس وان هستند و در قسمت پایین سپر به وضوح میتوان عدم هماهنگی بین سپر و بدنه اصلی را مشاهده کرد. در مجموع در مورد طراحی ظاهری کوییک میتوان گفت که شاید این خودرو در مقایسه با سایر محصولات سایپا زیباتر به نظر برسد ولی همچنان نقاط ضعف بسیار زیادی دارد.

طراحی داخلی کوییک

طراحی کابین کوییک هم همچون طراحی بیرونی این خودرو چنگی به دل نمیزند. زیرا در همان نگاه نخست میتوان تشخیص داد که کابین دقیقا مشابه ساینا طراحی شده و هیچ خلاقیت و ابتکاری توسط خودروساز ایرانی در این خودرو لحاظ نشده است. البته اگر از صفحه نمایش هفت اینچی بالای داشبورد چشم پوشی کنیم که نصب این آپشن بر روی کوییک هم میتوانست توسط نصاب سیستم صوتی و تصویری خودرو انجام شود و نیازی به زحمت سایپا نبود.
متریال داخلی کابین از پلاستیک سخت و ارزان قیمت تهیه شده است ، دریچه های هوا و داشبورد ساده و از مد افتاده است و تنها بخش جدید کوییک غربلیک فرمان این خودرو است که آن هم با نمای کلی کوییک سازگاری ندارد! بنابرین کابین بی کیفیت و تکراری این خودرو میتواند یکی از دلایلی باشد که سایپا کوییک نخرید.

مشخصات فنی کوییک

برای ما هم واقعا عجیب است که باید بگوییم در بخش مشخصات فنی کوییک هم عدم خلاقیت و ابتکار موج میزند! سایپا کوییک در هر چهار نسخه ST , SE , SE-A , SE-A LUX از یک موتور بهره میبرد! همان پیشرانه ای که پیشتر در تیبا ، تیبا 2 و ساینا از آن استفاده کرده بود. در واقع موتور کوییک همان موتور پراید است که کمی بهبود و ارتقا یافته است. میتوانید عملکرد خودرویی را در نظر بگیرید که در آن پیشرانه 1503  سی سی، که قدرت ۸۷ اسب‌ بخاری را در اختیار کوییک قرار میدهد ، به گیربکس CVT وصل شود؟

کیفیت ساخت و مونتاژ کوییک

وقتی کوییک را از نظر مشخصات فنی و ظاهری مورد بررسی قرار میدادیم از عدم خلاقیت سایپا متعجب میشدیم، اما در بخش کیفیت مونتاژ و ساخت این خودرو قضیه متفاوت است! چون در اینجا انتظار چندانی هم از کوییک نمیرفت! کیفیت مونتاژ در اکثر خودروهای ایرانی مشکل دارد و کوییک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساخت و مونتاژ بی کیفیت تا آنجا پیش رفته است که عدم توازن و فواصل بین بخش های کوییک حتی از ساینا هم بدتر است و سایپا به جای پیشرفت در محصول جدید خود ، با افتخار پسرفت داشته است!

کیفیت سواری کوییک

وزن کوییک حدودا 1100 کیلوگرم است ، و به سادگی میتوان متصور بود که این خودرو با این وزن، کم کیفیت سواری بالایی نخواهد داشت و کوییک چسبندگی بالایی به آسفالت ندارد که این امر در زمان بارندگی برای خریداران کوییک مشکل ساز خواهد بود. تکان های شدیدی که پیشتر در تیبا و ساینا شاهد آنها بودیم بدون هیچ بهبودی در کوییک هم مشاهده میشود. و سوال ما از سایپا همچنان پابرجاست که چرا؟!

کلام آخر

کاملا مشخص است که سایپا با عرضه این محصول فقط قصد کسب درآمد داشته است! خودروی جدید سایپا از بسیاری جهات کپی محصولات قدیمی تر این شرکت است و ایرادات ظاهری و فنی محصولات گذشته ، در کوییک نیز همچنان پابرجاست و با این تفاسیر به نظر ما کوییک ، ارزان ترین خودروی دنده اتومات ، ارزش خرید ندارد. هرچند در بازار خودروی فعلی ایران شاید ما مجبور به گرفتن بعضی تصمیمات نادرست باشیم و با مقایسه قیمت خودروها ، در مواجهه با انتخابی بین بد و بدتر قرار بگیریم.
ولی اگر قصد خرید کوییک را دارید پیشنهاد میکنیم حتما قبل از تصمیم گیری نهایی چرا کوییک بخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک را هم مطالعه بفرمایید.
تجربه و نظر شما در مورد سواری کوییک چیست؟ چقدر با معایب مطرح شده در این مقاله موافق هستید و آیا تا به حال رانندگی با کوییک را تجربه کرده اید؟

پایان / تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات