چرا کوییک بخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک
راهنمای خرید و فروش خودرو

چرا کوییک بخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک

3 سال پیش 0

شرکت سایپا در سالهای اخیر توانسته است با معرفی خودروهای اقتصادی و کم مصرف نظر اکثر خریداران خودرو را که به دنبال خودروی اقتصادی هستند به خود جلب کند. تندایران در این مطلب در نظر دارد چهار دلیل منطقی برای خرید کوییک به شما بدهد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

چرا کوییک بخریم؟ این سوالی است که اکثر خریداران خودرو ، هنگام مواجهه با خودروهای شرکت سایپا مثل تیبا و تیبا 2 و ساینا با آن رو به رو هستند.
تندایران در این مقاله به بررسی مزایای خرید کوییک میپردازد تا به بخشی از سوالات کسانی که در مواجهه با سوال سایپا کوییک بخریم یا نه؟ مردد هستند پاسخ داده شود. البته به زودی در مقاله ای دیگر به معایب خرید کوییک هم خواهیم پرداخت و پیشنهاد میکنیم قبل از خرید کوییک هر دوی این مقاله ها را مطالعه کنید تا با چشم بازتری در مورد مشخصات فنی و ظاهری کوییک تصمیم بگیرید.
همانطور که قبلا مشاهده کرده اید ما در سایت تندایران قصد داریم مزایا و معایب خرید خودروها را بر اساس تجربه رانندگی با آنها ، بی پرده با شما در میان بگذاریم و در این مسیر سعی خواهیم کرد سلایق شخصی خود را در حد امکان کنار گذاشته و تمامی مزایا و معایب خودرو ها را بر اساس واقعیت موجود بیان کنیم.
در ادامه به ذکر چهار دلیل برای خرید سایپا کوییک خواهیم پرداخت:

طراحی ظاهری کوییک

هرچند طراحی ظاهری کوییک ، بی شباهت به ساینا که قبل از این خودرو به بازار عرضه شده بود نیست ، و در نگاه اول تشخیص تفاوت کوییک و ساینا از نظر ظاهری سخت خواهد بود اما شرکت خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود، نوآوری هایی هم داشته است که کاملا مناسب و به جا بوده است.
به عنوان مثال در طراحی بخش جلوی کوییک ، خبری از سپر زشت ساینا نیست و جلوپنجره کوییک با ایجاد تغییراتی جلوه بهتری به این خودرو بخشیده است.
هرچند که در سواری کوییک همچنان از چراغ جلوی ساینا استفاده شده است اما تریم آن دودی است. همچنین درب کاپوت کوییک عینا مشابه سایناست اما سپر کوییک بسیار اسپرت تر جذاب تر از ساینا طراحی شده است.
بخش عقب خودروی کوییک از بخش جلوی خودرو هم امیدوارکننده تر است و شباهتی جز رسم الخط فارسی کوییک که بر روی درب صندوق عقب چسبیده با ساینا ندارد. خودروسازان سایپا چراغ های عقب کوییک را با الهام گیری از سری ایکس BMW طراحی کرده اند که از نظر ظاهری کاملا قابل قبول به شمار میرود.

طراحی داخلی کوییک

طراحی داخلی، هم میتواند دلیلی برای خریدن کوییک به شما بدهد و هم دلایل نخریدن کوییک را توجیه کند! در حقیقت سایپا برای طراحی داخلی کوییک خلاقیت خاصی به خرج نداده است و کابین این خودرو مشابه چیزی است که قبلا در ساینا شاهدش بودیم، با این تفاوت که این بار مانیتور 7 اینچی و غربلیک فرمان جدید جلوه بهتری به کوییک بخشیده اند و ظاهر داخل کوییک را از ساینا زیباتر کرده اند.

مشخصات فنی کوییک

در بررسی مشخصات فنی کوییک به این نتیجه میرسیم که سایپا این بار هم از قصد دارد از موتور مشترک در محصولات خود استفاده کند. کوییک در چهار نسخه ST , SE , SE-A , SE-A LUX روانه بازار خودرو شده است و در تمامی مدل ها شاهد پیشرانه 1.5 لیتری و چهار سیلندری ای هستیم که پیش تر در تیبا و ساینا هم به کار گرفته شده بود. بنابرین در انتخاب هرکدام از مدل های کوییک ، نوع و حجم موتور تغییری نخواهد کرد و تنها تفاوت فنی در گیربکس و فرمان خودرو خلاصه میشود. لازم به ذکر است که سایپا در مدل های ST و SE کوییک از فرمان هیدرولیک و گیربکس 5 سرعته دستی ، و در مدل های SE-A  و SE-A LUX از فرمان برقی و گیربکس اتومات استفاده کرده است.
هرچند موتور و مشخصات فنی سایپا کوییک چنگی به دل نمی زند و قدرتمند نیست ولی باید در نظر داشته باشیم که در حال بررسی محصولی از شرکت سایپا هستیم و با توجه به قیمت خودرو کوییک در بازار فعلی خودرو انتخاب های زیادی نخواهیم داشت...

امکانات رفاهی کوییک

در بررسی امکانات رفاهی کوییک ، باید اعتراف کنیم که سایپا حرف های زیادی برای گفتن دارد. امکانات و آپشن هایی مثل ورود به خودرو بدون سوئیچ و استارتر دکمه ای که تا قبل از این فقط در خودروهای خارجی و اقلا خودروهای چینی دیده بودیم اینبار در خودروی ایرانی مورد بررسی ما تعبیه شده است!
کوییک از نظر امکانات رفاهی واقعا رویایی عمل کرده و نه تنها به دو ویژگی قبلی بسنده نکرده است ، بلکه امکاناتی مثل سیستم مسیریاب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه خودکار ، دی لایت ، کامپیوتر پیشرفته سفری ، بلوتوث ، چراغ بدرقه ، سنسور و دوربیت عقب ، صندلی 6 حالته و آینه های برقی و حتی کروز کنترل را که همگی در نوع خود بی نظیر هستند به کوییک اضافه کرده است که کاملا حس خوبی به مشتریان منتقل کرده و رضایت آنها را جلب خواهد کرد.
البته بخش عمده ای از این امکانات به روز و چشمگیر در سایپا کوییک تیپ اتومات قرار داده شده است و مدل معمولی کوییک از آن بی بهره است.
برای بررسی دقیق تر مشخصات فنی کوییک اتومات  ، مشخصات فنی کوییک اتومات پلاس ، مشخصات فنی کوییک دنده ای ، مشخصات فنی کوییک دنده ای R را مطالعه بفرمایید.
در آخر ذکر این نکته است که ما در این مطلب تنها دلایلی برای خریدن کوییک را مورد بررسی قرار دادیم، اما به زودی در مقاله ای به تفصیل به نقاط ضعف سایپا کوییک نیز خواهیم پرداخت.
تجربه و نظر شما در مورد سواری کوییک چیست؟ چقدر با مزایای مطرح شده در این مقاله موافق هستید و آیا تا به حال رانندگی با کوییک را تجربه کرده اید؟

پایان / تندایران

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات