از کولر ماشینت درست استفاده کن
مراقبت از خودرو

از کولر ماشینت درست استفاده کن

3 سال پیش 0

برخی افراد به دلیل افزایش میزان مصرف سوخت خودرو از کولر استفاده نمی کنند اما باید بدانید در برابر شرایط دشوار و عوارض منفی آن روشن نکردن کولر کار اشتباهی است.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

استفاده از کولر سبب مصرف بیش از حد سوخت نمی شود , بهتر است هنگام استفاده از کولر آرام تر برانید و فشار کمتری به خودرو وارد کنید.

قبل از فصل گرما کولر خودرو را بررسی کنید و از سالم بودن کولر خودرو و کافی بودن فشار گاز آن اطمینان حاصل نمایید.

تمیز یا تعویض کردن فیلتر های تصفیه هوای سیستم تهویه خودرو از رشد باکتری ها و قارچ ها در کولر جلوگیری می کند.

زیر آفتاب شدید خودرو خود را پارک نکنید

زیر آفتاب شدید خودرو خود را پارک نکنید , اگر مجبور شدید زیر نور آفتاب خودرو خود را پارک کنید هنگام روشن کردن و حرکت خودرو شیشه ها را پایین بکشید , دستگاه تهویه ( بدون کولر ) را روشن کنید تا هوا عوض شود و داخل خودرو کمی خنک شود تا به کولر فشار کمتری وارد گردد.

استفاده طولانی از کولر

استفاده طولانی از کولر در ترافیک شدید یا سربالایی هایی با شیب تند فشار زیادی به موتور وارد می کند و همچنین مصرف سوخت را دو برابر می کند این مشکل به علت قدرت بالای موتور و طراحی پیشرفته در خودرو های جدید و 6 سیلندر به بالا بروز نمی کند.

ایرادات کولر

اگر هنگام روشن کردن کولر ابتدا هوا خنک می شود ولی سپس هوا گرم و مرطوب می شود ترموستات کولر ایراد دارد و نیاز به رگلاژ دوباره دارد.

گاز کولر خودرو همان گاز فرئون و کاملا سمی می باشد بنابراین هیچ گاه خودتان اقدام به شارژ گاز کولر نکنید و کارتان را به مکانیک بسپارید .

چه زمانی کولر را روشن کنیم؟

در سرعت و دور موتور بالا سیستم کولر خودرو را روشن نکنید , بهترین زمان برای راه اندازی سیستم کولر قبل از حرکت یا در سرعت بسیار پایین است , برای این که گاز و روغن کولر خودرو پایدار بماند در فصول سرد نیز کولر خودرو را برای دقایقی روشن کنید.

برای استفاده بهتر از کولر خودرو و زودتر سرد شدن هوای داخل کابین دکمه مربوط به گردش هوای داخل را بزنید.

پایان/ tondiran.ir

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات