مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی
راهنمای خرید و فروش خودرو

مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی

3 سال پیش 0

در شرایطی که بازار خودروی ایران در محاصره چینی ها قرار دارد ، این روزها دانگ فنگ دیگنیتی محصول جدید بهمن خودرو توجه همگان را به خود جلب کرده است. امروز با هم به بررسی مزایا و معایب دیگنیتی میپردازیم.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

یکی از خودروهای جدید چینی که این روزها سر و صدای زیادی در بازار ایران به پا کرده است و همه خریداران خودرو منتظرند تا موفقیت فروش اش را با توجه به طراحی ظاهری جذاب و همه پسند آن ببینند ، دانگ فنگ دیگنیتی است. اکثر ایرانی ها دانگ فنگ را با مدل H30 کراس آن می‌شناسند ولی در همین ابتدا باید بگوییم که مقایسه دانگ فنگ دیگنیتی و H30 کراس از پایه و اساس اشتباه است! به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی را بیان کنیم تا شما هم اطلاعات کاملی از این خودرو چینی تازه وارد به بازار ایران بدست بیاورید.


خودروهای کراس اوور کوپه از آن دسته کلاس های خودرویی هستند که در ایران کمیاب اند. خودروهایی که از نظر ابعاد و ارتفاع شبیه به شاسی بلند ها هستند ولی طراحی ظاهری آنها به خودروهای اسپرت شباهت دارد. دیگنیتی خودروی جدید کمپانی بهمن خودرو ، که از واردات خودروی جدید به کشورمان محسوب میشود هم در همین کلاس کراس اوور کوپه قرار می‌گیرد.
پس از تحریم صنعت خودرو ایران و شکست پروژه تولید هاوال H2 ، بهمن خودرو در سکوت خبری و در حالیکه شایعاتی مبنی بر آغاز همکاری مجددش با دانگ فنگ در بخش اخبار خودرو خبرگزاری ها منتشر و بارهای تکذیب شده بود، سرانجام رسما خبر از آغاز همکاری مجددش با دانگ فنگ داد. البته به دلیل تحریم‌های بین المللی و موانع ایجاد شده بر سر راه خودروسازی ایران ، محصول جدید دانگ فنگ با نام و نشانی جدید و متفاوت پا به جاده های کشور خواهد گذاشت و خبری از نشان تجاری خودروساز چینی عرضه شده به بازار ایران نخواهد بود و کراس اوور دانگ فنگ IX5 با نام عجیب دیگنینی به خریداران عرضه خواهد شد.

 محور محرک  دیفرانسیل جلو
 حجم موتور                1500 سی سی توربو شارژ
 نوع موتور  SFG15T
 حداکثر قدرت  148 اسب بخار
 حداکثر گشتاور  220 نیوتن متر
 شتاب   12 ثانیه
حداکثر سرعت  180 کیلومتر بر ساعت
 تعداد سیلندر   4
 تعداد سوپاپ  16
 انتقال قدرت  اتوماتیک CVT مجهز به تیپ ترونیک
 مصرف سوخت ترکیبی  7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
 استاندارد آلایندگی  یورو 5
 سیستم فرمان  برقی EPS
 سیستم تعلیق جلو  مک فرسون
 سیستم تعلیق عقب  مستقل چند میله‌ ای
 نوع بدنه  کراس اوور کوپه
 نوع شاسی   یکپارچه
 نوع رینگ  آلومینیومی
 ترمز جلو  دیسکی خنک شونده
 ترمز عقب  دیسکی
 طول  4685 میلی متر
 عرض  1865 میلی متر
 ارتفاع  1645 میلی متر
 فاصله بین چرخهای جلو  1580 میلی متر
 فاصله بین چرخهای عقب  1570 میلی متر
فاصله تا سطح زمین   195 میلی متر
 وزن  1570 کیلوگرم
 حجم باک سوخت  58 لیتر
 قطر رینگ  18 اینچ
 چرخ جلو و عقب  R18 235/50
 حجم صندوق عقب   780 لیتر
 تعداد سرنشین  5 نفر

طراحی ظاهری دانگ فنگ دیگنیتی

طراحی ظاهری دیگنیتی یکی از بخش های جذاب این خودروی چینی است که نظر هر بیننده ای  را در نگاه اول به خود جلب میکند. در واقع میتوان گفت که این خودرو از نماهای مختلف ، کپی برداری ظریف و زیبایی از خودروهای لوکس و معتبر دنیا است! از آرم نصب شده روی جلوپنجره دانگ فنگ ix5 ، که از آرم ستاره ای شکل خودروی مرسدس بنز کپی برداری شده است تا طراحی کلی خودرو که کمی شبیه به بنز GLE است! خطوط موجود در نمای کناری دیگنیتی ، چراغ های جلو ، چراغ های عقب و تمام مشخصات ظاهری این خودرو ، مانند اکثر محصولات چینی ، کپی برداری هوشمندانه ای از خودروهای معتبر دنیاست. نمای عقب دیگنیتی شاید همه ما را یاد پورشه ماکان فیس لیفت بیندازد و حتی ریموت دیگنیتی هم کپی برداری دقیقی از طراحی ریموت شناخته شده ی برند پورشه است! در مجموع میتوان گفت چینی ها که استاد کپی برداری از انواع محصولات روز دنیا هستند در طراحی ظاهری دیگنیتی نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده اند و خودروی کراس اوور کوپه بسیار زیبایی را روانه بازار کرده اند.

طراحی کابین دیگنیتی

طراحی داخل کابین دیگنیتی هم مانند طراحی ظاهری خارجی دانگ فنگ دیگنیتی یکی از نکات مثبت مزایای خرید این محصول جدید بهمن موتور است. نمای داشبورد با بهره‌گیری از اشکال هندسی ساده ، جلوه خاص و ویژه ای به این خودرو داده است. کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین هم بالاست و پلاستیک‌های مشکی براق استفاده شده در کابین همراه با پوشش‌های چرمی در بالای داشبورد ، و قسمتی از تودری‌ها که بیشتر در معرض تماس با دست قرار دارند ، حس بهره مندی از خودروهای لوکس دنیا را برای سرنشینان آن به ارمغان می‌آورد. یکی از زیباترین بخش‌های کابین دانگ فنگ IX5 هم مربوط به طراحی زیبای پنل آن است که جلوه ای همه پسند را به کابین دیگنیتی داده است. غربلیک فرمان دیگنیتی هم که از بنز کپی برداری شده و به کلیدهایی با کیفیت مجهز گردیده است حس هیجان انگیزی را برای راننده ایجاد میکند. در مجموع میتوان گفت که اگر قصد خرید دیگنیتی را دارید خیالتان بابت طراحی ظاهری خودرو راحت باشد. کابین دیگنیتی به سختی برای اکثر افراد خسته کننده خواهد شد.

تجهیزات و امکانات دیگنیتی

تجهیزات و امکانات نصب شده بر روی این خودرو هم یکی از مزایای خرید دیگنیتی محسوب می‌شود که دانگ فنگ دیگنیتی را نسبت به رقبای هم رده خود مثل تیگو 7 یا پژو 2008 ممتاز می‌کند. با توجه به قیمت اعلام شده دیگنیتی از سوی بهمن موتور هم میتوان گفت که این کراس اوور کوپه در بخش طراحی ظاهری و امکانات و آپشن های نصب شده بر روی خودرو ، یکی از گزینه های با ارزش خرید بالا ، در این رنج قیمتی ، در بازار خودرو ایران خواهد بود. پس اگر به دنبال خودروهای زیر یک میلیارد تومان بازار ایران هستید ، دیگنیتی بهمن موتور ، یا همان دانگ فنگ IX5 میتواند یکی از گزینه های خوب برای شما باشد.
از جمله تجهیزات و امکانات دیگنیتی میتوان به این موارد اشاره کرد: سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، حسگرهای نور و باران ، شش عدد کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه که البته کیفیت پایینی دارد ، ورود بدون کلید ، استارت بدون کلید، تزئینات داخلی چرمی، چند حالت رانندگی، فرمان برقی، رادارهای هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط، سامانه کمکی پیشگیری از تصادف، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سامانه رانندگی خودکار سطح 3 ، گرمکن برای صندلی‌های جلو ، سیستم تشخیص چهره راننده، نمایشگر لمسی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال و…

بررسی مشخصات فنی دانگ فنگ دیگنیتی

دیگنیتی از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با رقبای چینی اش ندارد و مشخصات فنی و قدرت موتور، از معایب دیگنیتی برشمرده می‌شود. این کراس اوور کوپه خوش نقش و نگار چینی ، با پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ با 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون‌متر گشتاور در بازار خودرو ایران عرضه شده و دارای گیربکس اتومات CVT است که چندان چنگی به دل نمیزند. شتاب صفر تا صد دیگنیتی حدود 12 ثانیه تخمین زده میشود که برای این خودرو عدد بالایی محسوب میشود ، پس اگر علاقه مند به رانندگی پر سرعت و با شتاب هستید ، شاید دیگنیتی برای شما گزینه مناسبی نباشد.

قیمت دیگنیتی و جمعبندی

گروه خودروسازی بهمن، قیمت دیگنیتی را 749 میلیون تومان اعلام کرده است که با توجه به تمام مواردی که در این مقاله در موردشان بحث کردیم ، از طراحی ظاهری دیگنیتی گرفته تا طراحی کابین و امکانات و آپشن های نصب شده بر روی این خودرو و مشخصات فنی آن ، و البته مقایسه با رقبای دیگنیتی در بازار ایران، رقم کاملا وسوسه کننده و خوبی است.
ولی شاید بد نباشد قبل از تصمیم به خرید این خودروی تازه وارد به کشورمان ، در مورد آمار فروش دیگنیتی یا همان دانگ فنگ IX5 نیز اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که این کراس اوور کوپه چینی در کشور سازنده اش فروش چندان خوبی را تجربه نکرده است و دانگ فنگ در سال 2020 تنها موفق به فروش 5132 دستگاه از این خودرو شده است. البته بازار خودروی چین با بازار خودروی ایران قابل مقایسه نیست و ما در اینجا با توجه به گزینه های موجود در کشورمان ، که با وجود ممنوعیت ورود خودرو و تحریم های بین المللی، کاملا محدود شده است ، مجبوریم بهترین تصمیم را بگیریم.

با توجه به موارد گفته شده درباره دیگنیتی ، آیا شما تمایلی به خرید این کراس اوور تازه وارد به بازار ایران دارید؟ ارزش خرید دیگنیتی را در چه حدی میبینید؟ مزایا و معایب دیگنیتی از نظر شما چه مواردی می‌باشد؟ با به اشتراک گذاشتن نظراتتان به ما در بهبود کیفیت مقاله های سایت کمک کنید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید

5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید

5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

علت جا نرفتن یا بد جا رفتن دنده چیست؟

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت