مزایای خرید و تجربه رانندگی با هایما S5
راهنمای خرید و فروش خودرو

مزایای خرید و تجربه رانندگی با هایما S5

3 سال پیش 0

هایما S5 برادر کوچیکتر S7 خودروی شاسی بلند چینی است که توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد. در ادامه به بررسی مزایای خرید هایما S5 خواهیم پرداخت.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

با توجه به شرایط حال حاضر حاکم بر بازار خودروی ایران، که از یک سو با تحریم‌های بین المللی دست و پنجه نرم میکند و از سوی دیگر با قوانین ممنوعیت واردات خودرو دست به گریبان است ، باید عرضه خودروهای چینی به بازار را هم به فال نیک گرفت. در هرحال با شرایط فعلی بازار خودرو، همین که بتوانیم به غیر از خودروهای داخلی بی کیفیت مثل پژو 405 , سمند و پراید و... طعم سواری خودروهای به روز چینی با امکانات و تجهیزات بالاتر را بچشیم هم برای ما موهبت بزرگی محسوب می‌شود.
یکی از از این برندهای چینی هایما است که در ابتدا با مدل S7 توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد.
کمپانی خودروسازی هایما فعالیت خود را از سال 1992 آغاز کرده است و برای پیشرفت هرچه بیشتر از همان ابتدا با شرکت ژاپنی مزدا وارد شراکت شد و به تولید خودروهای مزدا در کشور چین پرداخت. در سال 2006 گروه خودروسازی فاو سهام شرکت مزدا را خریداری کرد و هم اکنون هایما به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت FAW به فعالیت می‌پردازد.


واردات هایما S5 به ایران پس از موفقیت فروش هایما S7 آغاز شد. این خودرو که برادر کوچکتر S7 محسوب می‌شود، در سال 2015 موفق به دریافت جایزه بهترین SUV شهری در نمایشگاه گوانژو شد.
در این مطلب قصد داریم به بیان مزایای خرید هایما S5 بپردازیم و دلایل خرید این خودرو چینی را با توجه به تجربه رانندگی با هایما S5 و نظر خریداران این خودرو با شما به اشتراک بگذاریم. البته به زودی در مقاله ای دیگر به بیان معایب هایما هم خواهیم پرداخت و ارزش خرید هایما اس5 را کاملا با هم بررسی خواهیم کرد.

پیشرانه هایما S5

خودروهای چینی هم در روند رو به رشد خود در عرصه تکنولوژی، همانند خودروهای روز دنیا به دنبال طراحی موتورهای توربوشارژ و در عین حال کم حجم و با مصرف سوخت کم هستند. هایما S5 نیز به همین منوال از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 16 سوپاپ با 161 اسب بخار نیرو و 223 نیوتن متر گشتاور بهره‌مند است. برای درک بهتر قدرت موتور این خودروی چینی، به مقایسه موتور هایما S5 با جک S5 میپردازیم که در حالیکه موتور هایما توان تولید 161 اسب بخار نیرو دارد جک تنها 107 اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور 223 نیوتن متری هایما اس5 نیز در شتاب این خودرو تاثیر زیادی دارد، البته پیشرانه هایما اس 5 معایب و ایراداتی هم دارد که در مقاله ای دیگر به بررسی آن و معایب دیگر خرید هایما S5 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی هایما S5

 نام خودرو     هایما S5 توربو
 سال ساخت  1396
 نوع موتور  بنزین سوز
 حجم موتور  1497 سی سی
 تعداد سیلندر  4
 تعداد سوپاپ  16
 حداکثر توان خروجی  161 اسب بخار
 حداکثر گشتاور خروجی  223 نیوتن متر
 ظرفیت باک  60 لیتر
 کلاس بدنه  کراس اوور
 کلاس اتوموبیل  J SEGMENT
 وزن  1435 کیلوگرم
 تعداد سرنشین  5 نفر
 ابعاد خودرو  1630*1823*4358
 حداکثر سرعت  170 کیلومتر بر ساعت
 شتاب  9 ثانیه
 مصرف سوخت ترکیبی  8 لیتر
 استاندارد آلایندگی  یورو 5

طراحی ظاهری هایما S5

با توجه به مطالبی که پیش‌تر عنوان شد ، با وجود شراکت دیرینه ی دو کمپانی هایما و مزدا ، شباهت ظاهری تولیدات این دو خودروسازی و البته بهتر است بگوییم الگوبرداری هایما از مزدا، چندان دور از انتظار نخواهد بود و در مورد هایما اس 5 میتوان گفت که این خودرو، از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی با مزدا CX-5 دارد. چینی ها که ید طولایی در کپی برداری از خودروهای روز دنیا دارند با طراحی زیبای هایما S5 ، ظاهر این خودرو را به یکی از نقاط مثبت خرید این خودرو تبدیل کرده اند.
در نمای جلوی هایما اس5 ، چراغ های بزرگ با طراحی تهاجمی و خشن حالت زیبایی به خودرو بخشیده اند و کاپوت عضلانی این کراس اوور چینی هم این حالت تهاجمی را تشدید شده است.  لوگوی هایما که بر روی جلوپنجره کرومی با پس زمینه ی توری مشکی قرار گرفته است هم به خوبی با سایر بخش‌های طراحی نمای جلوی خودرو هماهنگی دارد. سپر دو تکه و دریچه ورودی هوای زیر آن که وظیفه تأمین هوای مورد نیاز توربو شارژ خودرو را به عهده دارد هم، بسیار زیبا هستند. در نمای کناری خودرو یک خط طراحی بلند از چراغ عقب شروع شده و با عبور از میان دستگیره درب‌ها، زیر آینه بغل پایین می‌رود و دوباره به عقب برمی گردد. در طراحی نمای عقب هایما S5 نیز سقف شیب دار رو به عقب، در کنار طراحی گرد قسمت پایینی پنجره عقب و خطی که زیر آن قرار گرفته است و چراغ‌ها را به هم متصل کرده، هایما اس 5 را در بخش طراحی عقب، به یکی از زیباترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران تبدیل کرده است. طراحی زیبا و جذاب چراغ‌های دو تکه‌ای و سپر مشکی این خودرو نیز، زیبایی‌های بخش عقب خودرو را دو چندان کرده است. با اینهمه ، اظهار نظر در مورد طراحی خودرو امری سلیقه ایست و ما صرفا به بیان نظر اکثریت خریداران هایما S5 و کاربران تندایران میپردازیم.

طراحی داخل کابین هایما S5

طراحی کابین زیبای هایما S5 ، بعد از طراحی بدنه این خودرو دومین ویژگی مثبت هایما محسوب می‌شود. با ورود به خودرو طراحی متفاوت کنسول مرکزی جلب توجه میکند، که با وجود قرار گرفتن صفحه نمایش در بالای کنسول مرکزی حالت زیبایی به کابین هایما S5 داده است. هماهنگی اجزای داخل کابین، از دو دریچه هوای زیر کنسول تا دکمه های کنترلی پایین آن بسیار خوب قلمداد می‌شود. فرمان چرمی هایما اس5 هم هرچند طراحی قدیمی دارد ولی با فضای کلی کابین هماهنگی خوبی دارد. در مقام مقایسه خودروهای داخلی و خودروهای چینی، طراحی صفحه کیلومتر و آمپرها در خودروهای چینی حس و حال رانندگی با خودرویی مدرن و به روز را به راننده می‌دهد، چیزی که به هیچ عنوان در طراحی خودروی داخلی در نظر گرفته نمی‌شود. در مجموع زیبایی کابین، تجربه رانندگی لذت بخشی را با هایما S5 به سرنشینان می‌بخشد.

تجهیزات ، امکانات و آپشن‌های هایما S5

هرگاه در مورد مزایا و ارزش خرید خودروهای چینی حرفی در میان باشد ، آپشنال بودن آنها نیز حتما یکی از نقاط مثبت‌شان قلمداد خواهد شد. طوری که بسیار از افراد خودروهای چینی را به اسباب بازی با تجهیزاتی بالا تشبیه می‌کنند. از جمله تجهیزات ، امکانات و آپشن های هایما S5 نیز می‌توان به : سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچ، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت، چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل کابین، صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت، سانروف برقی، استارت دکمه ای ، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتومات با قابلیت نمایش دمای بیرون و داخل کابین، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی مختلف، صندلی عقب 2 تکه برای استفاده بهینه از فضای کابین، قابلیت تنظیم صدای سیستم صوتی با توجه به سرعت خودرو و... اشاره کرد.

تست ایمنی هایما S5

هایما S5 توانسته است در سال 2012، در تست تصادف موسسه سی انکپ (موسسه تست ایمنی چین) پنج ستاره ایمنی دریافت کند که خبر بسیار خوبی برای خریداران این خودرو است زیرا در اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ایران خبری از تست تصادف و ایمنی بالا نیست! این خودرو در بخش تصادف شاخ به شاخ 15.32 از 18، در تصادف با جسم سخت از قسمت پایینی بخش جلو 15.2 از 18، در تست تصادف از کناره 18 از 18 و در تست تصادف شلاقی سرنشین 4 از 4 نمره را توانسته به خود اختصاص دهد. که با وجود این نمرات ایمنی هایما S5 یکی از نقاط قوت و مزایای خرید این خودرو محسوب می‌شود. از مهمترین تجهیزات و امکانات مربوط به بخش ایمنی خودرو در هایما S5 میتوان به شش ایربگ راننده و سرنشین جانبی و پرده‌ای، ترمز ضدقفل، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، کروز کنترل، کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده، کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه‌ای، قطع خودکار سوخت و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرمکن و راهنما، ایزوفیکس، دوربین 360 درجه، سنسور درب عقب، امکان خروج اضطراری سرنشین از درب عقب و... اشاره کرد.

خدمات پس از فروش هایما S5

همانطور که گفتیم هایما S5 یکی از خودروهای چینی حاضر در بازار ایران است که توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود، و نمی‌توان کتمان کرد که ایران خودرو با وجود مشکلات عدیده و زیادی که دارد، از نظر گستردگی شبکه نمایندگی در کشور، حرف اول را می‌زند. این موضوع میتواند خیال شما را از بابت تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش هایما S5 تا حدود زیاد راحت کند.

جمعبندی و سخن آخر

در مقاله امروز سعی بر این بود تا مزایای خرید هایما S5 را با شما به اشتراک بگذاریم و 6 دلیل برای خرید این خودروی چینی به شما بدهیم. البته که پیش از خرید این خودرو بهتر است به معایب هایما S5 هم توجه کنید و بعد با مقایسه این کراس اوور چینی با خودروهای هم رده اش در بازار ایران بهترین تصمیم را بگیرید. به زودی در مقاله ای دیگر به بیان معایب هایما اس 5 خواهیم پرداخت تا به شما در این امر یاری برسانیم. 
شما هم اگر تجربه رانندگی با هایما S5 را داشته‌اید یا در حال حاضر، مالک آن هستید حتما نظرتان را در مورد این خودروی چینی با ما و خوانندگان تندایران به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

مزایا و معایب خرید فیدلیتی

مقایسه کامل دیگنیتی و فیدلیتی

مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات