چگونه کارکرد واقعی خودرو را بفهمیم؟
راهنمای خرید و فروش خودرو

چگونه کارکرد واقعی خودرو را بفهمیم؟

3 سال پیش 0

تشخیص کارکرد واقعی خودرو , در این مقاله از تندایران به روش های تشخیص کارکرد واقعی خودرو می پردازیم.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

در این مقاله از تندایران بررسی می کنیم که چطور کارکرد واقعی خودرو را بفهمیم؟ قیمت بالای خودرو و کم شدن قدرت خرید مردم باعث شده است که خودرو بازار دست دوم داغی داشته باشد , در هنگام خرید خودرو کارکرد آن به ما نشان می دهد که چقدر می شود در مورد ایمنی و کیفیت آن اطمینان کرد.

متاسفانه تعدادی از باتری سازها با دریافت مبلغی اقدام به این جرم کرده و کارکرد خودرو را کاهش می دهند و برای بعضی از آن ها به یک منبع درامد تبدیل شده است بنابراین , تشخیص کارکرد واقعی خودرو موضوعی است که به هنگام خرید باید به آن توجه کنیم.

به ظاهر خودرو نگاه کنید

اولین کاری که برای تشخصی کارکرد خودرو میکنیم نگاهی به ظاهر آن میکنیم , می‌توان به وضعیت رنگ‌رفتگی بدنه خودرو، سالم بودن قطعات، آثار ساییدگی یا فرورفتگی بر روی بدنه و برخی موارد دیگر اشاره کرد. واضح هستش که خودرویی که کارکرد بالایی داشته باشه در بسیاری از این موارد دچار تحلیل رفتن میشه.

بعد از این که ظاهر خودرو را بررسی کردیم به بررسی وضعیت داخلی خودرو می پردازیم , میزان کهنه بودن صندلی ها , رنگ قطعات داخل کابین , قربیلک فرمان و ... از جمله راه های تشخیص کارکرد خودرو می باشد البته در نظر داشته باشید که در این زمینه باید از فردی با تجربه کمک بگیریم چون که این موارد با گذر زمان و تجربه بدست میاد , البته این قطعات می تونن تعویض بشن پس در ادامه به موارد دیگه می پردازیم.

به دیسک ترمز نگاه کنید

دیسک ترمز

دیسک ترمز یکی از قطعات اصلی برای تشخیص کارکرد خودرو است , اگر خودرو کارکرد بالایی داشته باشد لبه های دیسک ترمز تیز تر است , اگر فروشنده مدعی شد که کارکرد خودرو کمتر از 40 هزار کیلومتر می باشد ولی لبه دیسک ترمز تیز بود باید بدانید که کارکرد خودرو دستکاری شده است.

استفاده از دیاگ

دستکاری کیلومتر خودرو معمولا در خودرو های قدیمی و آنالوگ اتفاق می افتد و اگر خودرو شما از سیستم مرکزی یا ecu بهره مند است امکان تقلب پایین تر است و می توانید برای تشخیص کارکرد خودرو از دیاگ استفاده کنید زیرا در این خودرو ها علاوه بر این که کارکرد پشت فرمان نشان داده می شود در برخی ecu ها هم ذخیره می شود بنابراین میتوان برای تشخیص کارکرد خودرو از دیاگ هم استفاده کرد البته در این روش هم راه هایی برای تقلب وجود دارد بنابراین راه های دیگر را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

گارانتی خودرو

بسیاری از خودرو ها دارای گارانتی هستند و مالکان آن ها هنگام خرابی به نمایندگی های خودرو مراجعه میکنند و آنجا کارکرد خودرو در اطلاعات مربوط به سرویس ثبت می شود بنابراین اگر میزان کارکرد خودرو با کارکرد اعلامی فروشنده مغایرت داشت میتوان به دستکاری شدن آن پی برد , البته باید در نظر داشته باشید بسیاری از خودرو ها ممکن است دارای گارانتی نباشند.

رادیاتور خودرو

فواصل موجود در رادیاتور خودرو در گذر زمان و بر اثر برخورد هوا، حشرات، گرد و غبار و ... اندکی افزایش می‌یابد و هر چقدر که این فواصل بیشتر باشد نشان از کارکرد بالای خودرو دارد. اگر رادیاتور خودرویی را چک نموده و متوجه فاصله‌های غیرمنطقی شدید، باید به این احتمال قوی را بدهید که کیلومتر خودرو دستکاری شده است. شایان ذکر است از آنجا که رادیاتور خودرو تقریبا هر 150 هزار کیلومتر تعویض می‌گردد، تعویض زودتر آن نیز محل سوال بوده و باید به هنگام خرید خودرو به این موضوع توجه نمود.

شخصیت فروشنده

در آخر به شخصیت فروشنده می پردازیم که یکی از مهمترین نکات هنگام خرید خودرو است , آیا فروشنده از دوستان و آشنایان شماست ؟ آیا دلال است ؟ یا فقط یک مصرف کننده است که قصد فروش خودرو خود را دارد , از همه مهمتر از نحوه صحبت کردن او و استدلال هایش میتوان به میزان راستگویی اش پی برد مثلا گاهی میبینیم که در آگهی می نویسند ماشین دست یک خانوم دکتر بوده که به یک لطیفه تبدیل شده یا جملاتی مشابه که در آگهی های فروش حتما به چشمتان خورده است.

امیدواریم این مقاله از تندایران به شما در خرید خودرو کمک کرده باشه.

 اگه شما هم از ترفند خاصی برای تشخیص کارکرد خودرو استفاده می کنید در قسمت نظرات با بقیه دوستان در میان بگذارین .

تندایران/ پایان

مقالات زیر ممکن است برای شما جالب باشد

مراحل خرید و فروش خودرو ، انتقال سند و تعویض پلاک

با 400 میلیون چه ماشینی بخریم؟

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات