شکسته شدن طلسم واردات با روی کار آمدن دولت جدید
اخبار خودرو

شکسته شدن طلسم واردات با روی کار آمدن دولت جدید

3 سال پیش 0

تندایران- با روی کار آمدن دولت جدید و احتمال به نتیجه رسیدن برجام احتمال می رود تغییراتی در وضعیت واردات خودرو رخ دهد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته که با توجه به افزایش رضایت مندی های مردم در دولت بعدی احتمال آزاد شدن واردات خودرو قوت گرفته و احتمال کاهش تعرفه ها هم دور از انتظار نیستش.

واردات خودرو سال هاست که در ایران ممنوع شده و همین موضوع باعث شده که وارد کنندگان قیمت های سلیقه ای و به شدت بالا برای خودرو ها اعلام کنند و بعضا شاهد هستیم که قیمت خودرو ده برابر ارزش واقعی آن می باشد , زمانی هم که از آن ها از بالا بودن قیمت ها سوال می شود می گویند که تعداد محدودی از این خودرو در کشور وجود دارد و خریداران هم مجبور به تن دادن به این قیمت های نجومی می شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این مورد گفته است که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید احتمالا بعضی از فضا ها را باز خواهند کرد زیرا با شرایط قبل ممکن است قیمت خودرو باز هم افزایش داشته باشد بنابراین دولت مجبور است واردات خودرو را سریعا آزاد کند و این امر باعث کاهش قیمت ها خواهد شد.

بهترین فرصت برای خرید خودرو

زاوه نیز در رابطه با آزادسازی واردات خودرو اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تابستان بهترین فرصت برای خرید خودرو است همچنین احتمالا در دولت جدید بحث آزادسازی واردات مطرح می‌شود. تصور من این است که در همین تابستان واردات خودرو آزاد می‌شود اما کم و کیف آن در قیمت ها اثر می‌گذارد. به عنوان مثال اگر واردات در حد این باشد که افراد خاصی بتوانند این کار را انجام دهند تاثیر زیادی بر قیمت ها ندارد. اما اگر مانند سال 84 واردات برای عموم آزاد باشد آنوقت می‌توان انتظار داشت سطح عمومی قیمت ها به صورت قابل توجه کاهش می‌یابد.

به نظر شما طلسم ممنوعیت واردات شکسته میشه؟

پایان/

لینک کوتاه خبر

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات