چرا خودروی چینی نخریم؟ 5 مشکل خودرو های چینی در ایران
راهنمای خرید و فروش خودرو

چرا خودروی چینی نخریم؟ 5 مشکل خودرو های چینی در ایران

3 سال پیش 0

در این مقاله با تندایران همراه باشید تا قبل از خرید خودروی چینی با مهمترین مشکلات آن ها در بازار ایران آشنا شوید.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

در این مقاله از تندایران به بررسی 5 مشکل خودروهای چینی در ایران میپردازیم تا قبل از خرید خودرو آشنایی کاملی با مشکلات احتمالی پیش روی خود داشته باشید.

دلیل این که بسیاری از کارشناسان توصیه میکنند که به سراغ خودروهای چینی نروید به دلیل ایرادات اساسی این خودرو ها در بخش فنی و عدم دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش آن ها در نتیجه افت قیمت ماشین شما می باشد در ادامه به بررسی کامل این مشکلات میپردازیم.

آپشن های ضعیف خودروهای چینی

آپشن های ضعیف خودروهای چینی

چینی ها روی اکثر خودرو های خود آپشن های زیادی قرار میدن اما این تعداد آپشن باعث شده کیفیت بعضی آپشن ها پایین باشه و حتی خرابی آپشن بوجود بیاد.

خودروساز های چینی برای این که بتونن قیمت نهایی محصول خودشون رو پایین بیارن از متریال بی کیفیت استفاده میکنند , داشبورد پلاستیکی ، صندلی‌های با نشیمن نه‌چندان راحت در کنار سیستم‌های ایمنی نا کارآمد و موتورهای تقریبا ضعیف از مشکلات خودروهای چینی است که ممکن است با آن رو به رو شوید.

فروش ضعیف خودروهای چینی

مشکلات ماشین چینی

به علت فروش اقساطی اکثر خودروهای چینی با شرایط مناسب ماشین های صفر چینی خوب فروش میروند اما معمولا فروش نمونه های کارکرده با مشکل مواجه میشه و برای فروش باید قیمت پایین تر اعلام کرد که دلیل این مشکل ترس افراد از خرابی نمونه های کارکرده و کمبود قطعات هستش.

مشکل گیربکس خودروهای چینی

یکی از اصلی ترین مشکلات بعضی خودروهای چینی ترکیب گیربکس CVT با موتور کم حجم و با بازدهی پایین هستش که باعث میشه حس لذت در رانندگی و عملکرد مناسب ماشین پایین بیاد و عملا یک مشکل جدی پیش بیاد که این هم باز به دلیل کاهش هزینه های خودروساز های چینی می باشد.

کیفیت پایین لوازم موتوری

در بعضی  خودروهای چینی به صورت فابریک بعضی لوازم موتوری ضعف دارن که معمولا در همون شش ماه تا یک سال اول نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکنن که مشکلات خاصی رو ایجاد میکنن.

کمبود لوازم خودروهای چینی

چه لوازم بدنه چه لوازم موتوری  چه لوازم برقی و آپشن ها در صورت تصادف و خرابی پیدا نمیشن و معمولا در بعضی برند ها تامین لوازم یدکی کار سخت و با هزینه غیرمنطقی هستش , بسیاری از شرکت های عرضه کننده خدمات پس از فروش, قوانین مربوط به حقوق مصرف کننده را رعایت نکرده اند و برای صرفه اقتصادی ترجیح داده اند که قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و با فروش قطعات با کیفیت پایین تر و ارزان تر سود بیشتری کسب کنند.

نکته

این مشکلات به معنی بد بودن تمام خودروهای چینی نیستش و اصولا این مشکلات شایع در بعضی برند های چینی هستن و برند های مناسب و با کیفیت چینی هم در کشور زیاد داریم که مشخصا قیمت بالاتری دارند.

شما با بودجه 400 میلیون تومان کدوم خودرو میخری؟

  1. چینی صفر (نقد یا اقساط)؟
  2. چینی سطح بالاتر اما کارکرده؟
  3. خودروی ایرانی صفر؟
  4. خودروی برند کارکرده؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات