مزایا ، معایب و راهنمای خرید چری تیگو 8
راهنمای خرید و فروش خودرو

مزایا ، معایب و راهنمای خرید چری تیگو 8

3 سال پیش 0

در این مقاله کارشناسان وبسایت تندایران قصد دارند تا به بررسی کامل چری تیگو 8 ، پرچمدار خودروهای کراس اوور شرکت خودروسازی چری بپردازند.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

با واردات گسترده خودروهای چینی به بازار ایران در سال‌های گذشته، محصولات چری همچون کراس اوورهای X33 ، X22 ، X55 ، تیگو 5 ، تیگو 7 و سدان آریزو 5 و آریزو 6 بخش قابل توجهی از خودروهای خارجی جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند و بدین ترتیب میتوان چری را یکی از مهم‌ترین برند های خودروسازی چین در بازار خودروی ایران نامید. در حال حاضر ، در نبود برندهای مطرح دنیا در بازار خودروی ایران، محصولات چری جایگاه نسبتا مطلوبی را در بین خریداران خودرو پیدا کرده اند، زیرا شرکت مدیران خودرو واردکننده محصولات چری، علاوه بر عرضه مناسب خودرو، با خدمات پس از فروش نسبتا رضایت بخش، توانسته است اعتماد و رضایت خریداران خودرو را نسبت به این برند چینی جلب کند.
از سوی دیگر شرکت چری نیز، در این سالها علاوه بر ارتقای کیفیت فنی محصولاتش، از نظر طراحی ظاهری خودرو نیز پیشرفت زیادی داشته است و خودروهای به روز و مدرن‌تری را روانه بازار خودرو کرده است.
در آخرین اقدام نیز شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا پای پرچم‌دار خودروهای کراس اوور شرکت چری، یعنی تیگو 8 را به جاده های ایران باز کند.
در ادامه به بررسی مزایا ، معایب و راهنمای خرید چری تیگو 8 میپردازیم.

قدرت موتور و مشخصات فنی چری تیگو 8

قدرت موتور چری تیگو 8

کراس اوور تیگو 8 ، از سوی کمپانی چری با دو پیشرانه توربوشارژر با حجم‌های 1.5 لیتر و 1.6 لیتر، روانه بازارهای بین المللی شده است. پیشرانه 1.5 لیتری توان تولید 156 اسب بخار نیرو با گشتاور 230 نیوتن بر متر را دارد، که با گیربکس شش سرعته دو کلاچه نیروی دریافتی را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. هرچند هنوز معلوم نیست که این کراس اوور چینی به صورت دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل در بازار خودروی ایران عرضه می‌شود ولی پیش‌بینی می‌شود که باز هم باید منتظر عرضه شاسی بلند تک دیفرانسیل در کشور باشیم. مصرف سوخت ترکیبی تیگو 8 ، شاسی بلند چینی تازه وارد به بازار ایران 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که برای خودرویی با این ابعاد رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.
از سوی دیگر ، پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر تیگو 8 نیز 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 7 دنده دو کلاچه DCT به چرخ های جلو ارسال می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی تیگو 8 در نسخه 1.6 لیتری نیز 6.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی با تیگو 8 اعلام شده است.
منابع رسمی و غیر رسمی چینی حداکثر سرعت تیگو 8 را در مدل 1.6 لیتری ، 200 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده اند ولی تا زمان انتشار این مقاله اطلاعات دقیقی از شتاب چری تیگو 8 منتشر نشده است، هرچند با توجه به وزن تیگو 8 که حدود 1600 کیلوگرم عنوان شده است و توان موتور این خودرو، انتظار ما از شتاب این شاسی بلند چینی، چیزی در حدود 10 الی 12 ثانیه می‌باشد.
البته بعضی از سایت‌های خبری، بر اساس اطلاعات قدیمی و کاتالوگ‌های غیر رسمی، اعلام کرده اند که تیگو 8 با پیشرانه 2 لیتری توربو شارژر و با 170 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیوتن بر متر، به همراه گیربکس CVT ، در بازار ایران عرضه خواهد شد ولی آنطور که به نظر می‌رسد مدیران خودرو تیگو 8 را با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ که عملکرد بهتر و توان بیشتری دارد عرضه خواهد کرد.

تجهیزات و امکانات رفاهی چری تیگو 8

امکانات رفاهی چری تیگو 8

البته هنوز مشخص نیست که چری تیگو 8 ، این شاسی بلند لوکس چینی در چه تیپ‌هایی به بازار خودروی ایران عرضه خواهد شد ولی با توجه به اخبار خودروی درز کرده در مورد تیگو 8 میتوان انتظار تجهیزات و آپشن‌های زیر را در مدل فول آپشن تیگو 8 از مدیران خودرو داشت:
کروزکنترل، سانروف ، سقف پانوراما ، روکش صندلی چرمی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی 6 حالته صندلی راننده، دوربین عقب ، دوربین 360 درجه ، درب برقی صندوق عقب، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، حس‌گر پارک در جلو و عقب، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، ترمز اضطراری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتولایت، دی‌لایت، چراغ‌های چرخشی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، USB، اتو‌هلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، سنسور فشار باد تایر، چند حالت رانندگی، نویگیشن، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و برف پاک کن خودکار و غیره.

طراحی ظاهری چری تیگو 8

طراحی ظاهری چری تیگو 8

چری تیگو 8 از نظر طراحی ظاهری، رضایت انواع سلیقه‌ها را جلب خواهد کرد. چهره این کراس اوور هفت نفره، مطابق با دیگر محصولات چری نظیر ام وی ام X55 خواهد بود و از نماهای مختلف خودرویی چشم‌نواز قلمداد می‌شود.  جلو پنجره بزرگ مشکی با نوارهای کوچک و باریک کرومی به طرز زیبایی تزئین شده است. لوگوی برند چری نیز از هر دو انتها با یک نوار کرومی به قسمت زیرین چراغ‌ها پیوند خورده و جلوه متناسبی به آنها بخشیده است.
نمای جانبی چری تیگو 8 نیز، کاملا متناسب با یک شاسی بلند خانوادگی شهری به نظر می‌رسد و حضور نوارهای کرومی در قسمت بالا و پایین فریم پنجره‌ها نیز موجب زیبایی بیشتر نمای بغل تیگو8 شده است. در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های بزرگ و کشیده تا کنار لوگوی چری امتداد یافته‌اند. لوله اگزوز کرومی، به همراه اسپویلر بالای شیشه عقب نیز مطابق با اصول طراحی خودروهای به روز دنیا طراحی شده است. به طور کلی، همانطور که در ابتدا گفتیم، طراحی ظاهری چری تیگو ۸ چه از لحاظ فرم بدنه و چه از لحاظ اصول طراحی، زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

طراحی داخل کابین خودرو چری تیگو 8

فضای کابین تیگو 8

کمپانی چری، پرچم‌دار محصولات کراس اوور خود را به سبکی مدرن طراحی کرده است. با ورود به داخل کابین، طراحی کنسول میانی و تونل گیربکس، به همراه اهرم زیبای دنده ، آرایش بسیار منظم و زیبایی به داخل کابین خودرو بخشیده است. بعلاوه غربلیک فرمان خوش‌دست تیگو 8 نیز ، تجربه رانندگی با این خودرو را لذتبخش تر خواهد کرد. پنل کیلومتر شمار دیجیتالی پشت فرمان نیز علاوه بر زیبایی زایدالوصف، بر مدرن بودن خودرو و آینده نگری در طراحی آن تاکید میکند. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین تیگو 8 نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و همچنین صندلی های چری تیگو 8 نیز با روکش چرمی با کیفیتی پوشانده شده اند.
کابین چری تیگو ۸ در صندلی‌های ردیف اول و دوم خود فضای نسبتا خوبی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. صندلی‌های ردیف سوم نیز بیشتر مناسب حضور افراد با جثه کوچک و یا کودکان است. ظرفیت محفظه بار این شاسی بلند چینی در حالت عادی مناسب به نظر می‌رسد اما در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم حجم آن تا 890 لیتر نیز افزایش خواهد یافت. و اگر باز هم به فضای بیشتری برای بار و چمدان و... نیاز دارید می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم را تا زده و به گنجایش 1900 لیتر دست پیدا کنید.

ایمنی خودرو و تست تصادفات چری تیگو 8

تست تصادفات و ایمنی خودرو

با توجه به اینکه تیگو 8 ، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و امنیت خودرو چین، یا سی-انکپ شده است ، میتوان تا حد زیادی به امنیت بالای چری تیگو 8 اعتماد کرد. طبق ادعای کمپانی چری، در ساخت ستون های A , B تیگو 8 از فولاد مستحکم استفاده شده است و مقاومت و استحکام خودرو در تصادف‌های شاخ به شاخ و رو در رو یا جانبی به طرز مشهودی ارتقا یافته است.
بهره‌مندی چری تیگو 8 از سامانه‌های ترمز ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش به‌علاوه 6 عدد کیسه‌ هوا، امنیت مطلوبی را برای خریداران و سرنشینان این شاسی بلند هفت نفره چینی فراهم خواهد کرد.

مزایا و معایب چری تیگو 8 و کلام آخر

مزایا و معایب چری تیگو 8

از نقاط قوت چری تیگو 8 میتوان به طراحی ظاهری به روز و مدرن این خودرو، کابین زیبای تیگو8 به همراه متریال با کیفیت، فضای جادار کابین و استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری مشابه با سایر محصولات چری نام برد که دردسر تعمیر و یا کمبود قطعات یدکی چری تیگو 8 را به حداقل می‌رساند.
مدیران خودرو با عرضه چری تیگو 8 در بازار ایران، خودروی لوکسی را در سبد خرید علاقه مندان به خودرو قرار میدهد که قطعا قیمتی بالاتر از چری تیگو 7 خواهد داشت و با توجه به ابعاد و امکانات و طراحی خود، میتواند با خودروهای دست دوم کره ای نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت کند.
در بین خودروهای صفر نیز، چری تیگو 8 رقبایی نظیر JMC S350 ریگان خودرو و KMC K7 کرمان موتور را در بازار خودروی ایران خواهد داشت.
هرچند به دلیل عدم عرضه چری تیگو 8 ، هنوز نمی‌توان به طور دقیق در مورد معایب این خودرو اظهار نظر کرد، اما با توجه به قیمت کارخانه بالای چری تیگو 7 ، شاید یکی از ایرادات تیگو 8 نیز، قیمت گذاری بالای این خودرو باشد که بازار فروش چری تیگو 8 را با عدم موفقیت رو به رو کند.

نظر شما درباره مزایا و معایب چری تیگو 8 چیست؟ به نظر شما بهترین گزینه برای خرید خودروی شاسی بلند در شرایط حال حاضر بازار خودروی ایران کدام گزینه است؟

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

5 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 بخرید

6 دلیل برای اینکه چری تیگو 7 نخرید

مقایسه فیدلیتی با چری تیگو 7 کراس اوور های محبوب بازار خودرو

مزایا و معایب خرید فیدلیتی

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت