خودروی برقی گریت وال ORA به بازار ایران می‌آید؟!
راهنمای خرید و فروش خودرو

خودروی برقی گریت وال ORA به بازار ایران می‌آید؟!

3 سال پیش 0

براساس اخبار رسیده به وبسایت تندایران، یکی از خودروسازان ایرانی، به توافق هایی برای واردات خودروی برقی کمپانی گریت وال چین به بازار ایران، دست پیدا کرده است.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

برند ORA یکی از زیرمجموعه های کمپانی خودروسازی گریت وال چین است که به تازگی در نمایشگاه شانگهای، از خودروی برقی جدید خود رونمایی کرده است.
این شرکت که بیشتر در زمینه تولید خودروهای مینی‌بوس، وانت، مینی‌ون و خودروهای SUV فعالیت می‌کند تا سال 2010، خودروهای پیکاپ تراک، سواری و شاسی بلند خود را با برندهای وینگل، وولیکس و هاوال عرضه می‌کرد ولی از سال 2013، خودروهای شاسی بلند گریت وال، با برند جداگانه هاوال تولید و عرضه شدند.

گریت وال ORA گود کت
خودروی تازه وارد ORA که با نام تجاری GOOD CAT یا گربه خوب شناخته می‌شود، از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به فولکس قورباغه ای، خودروی شناخته شده در بازار ایران، که در سالهای نه چندان دور، اکثر علاقه مندان خودرو را مجذوب خود کرده بود، دارد. البته طراحان این خودرو برای طراحی GOOD CAT ، از طراحی ظاهری پورشه 911 و فیات 500 هم الهام گرفته اند ولی برای ما ایرانی ها شاید این خودرو بیشتر یادآور حضور فولکس قورباغه ای در جاده های ایران باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کمپانی گریت وال برای نامگذاری خودروهای جدید خود از نام حیوانات بهره می‌گیرد و "گربه" به خودروهای زیرمجموعه ORA اختصاص دارد.

خودروی برقی گریت وال
براساس شنیده ها، چندی پیش، یکی از خودروسازهای بخش خصوصی در ایران، به توافق‌هایی برای واردات این خودروی برقی چینی دست پیدا کرده است و در صورت نهایی شدن این توافق، شاهد حضور گسترده خودروهای برقی در بازار خودرو ایران خواهیم بود.
خودروی گربه خوب ، که در رده خودروهای کراس کامپکت قرار دارد جزو خودروهای تمام برقی کوچک دسته بندی می‌شود و طول این خودرو 4235 میلی‌متر، عرض آن 1825 میلی‌متر، ارتفاع خودرو 1596 میلی‌متر و فاصله محوری آن 2650 میلی‌متر می‌باشد.

طراحی ظاهری خودرو برقی گریت وال ORA

خودروی برقی بازار ایران
طراحی نمای جلوی این خودرو که کپی برداری یا الهام گرفته از پورشه 911 می‌باشد فاقد جلو پنجره بوده و در عین سادگی، زیبا و مدرن به نظر می‌رسد. سپر خودرو، هم‌رنگ با بدنه و به صورت یکپارچه با گلگیر و کاپوت طراحی شده است و ورودی‌های هوا در گوشه‌های سپر، با حاشیه نقره ای رنگ طراحی شده اند. در مجموع میتوان گفت که طراحی دو رنگ این خودرو ظاهری اسپرت به آن بخشیده است و رضایت بخش است.

نمای عقب گریت وال ORA
نمای عقب این خودروی برقی، بخش عجیب طراحی آن است که علاقه‌مندان و منتقدان خاص خود را دارد. در این بخش خبری از چراغ های عقب نیست، و با طراحی متفاوت، چراغ عقب در قسمت پایین شیشه عقب قرار گرفته است! در مجموع در مورد طراحی ظاهری این خودرو میتوان گفت که هرچند طراحی ظاهری، به سلیقه خریداران خودرو بستگی دارد، ولی به احتمال زیاد "گربه خوب" با طراحی مدرن و متفاوت خود، از رقبای خودروی برقی چینی در بازار ایران پیشی خواهد گرفت.

طراحی داخل کابین ORA خودرو برقی چینی

کابین ORA گریت وال
در طراحی داخل کابین این خودرو برقی سعی شده تا از حداقل تعداد دکمه ها استفاده شود. با ورود به داخل کابین شاهد طراحی پرمیومی در داخل خودرو هستیم که از متریال با کیفیتی برای اجزای مختلف کابین استفاده شده است. رنگ زمینه استفاده شده در کابین خودرو دورنگ است و صفحه نمایشی بزرگ و یکپاچه، سیستم اطلاعات و جلو آمپر دیجیتال خودرو را تشکیل می‌دهند.

امکانات رفاهی و تجهیزات گریت وال ORA

امکانات رفاهی گریت وال ORA

امکانات رفاهی و آپشن‌هایی که بر روی نسخه فول آپشن گود کت نصب شده است شامل: سیستم فرمان صوتی، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، سیستم مسیریابی، ورود بدون کلید، گرم‌کن صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، سانروف و... می‌باشد، که البته باید دید، خودروساز ایرانی، بعد از مجوز واردات این خودروی برقی کدام یک از این امکانات و تجهیزات رفاهی را بر روی گود کت نصب خواهد کرد.

پیشرانه و قدرت موتور ORA گریت وال

پیشرانه و قدرت موتور گریت وال ORA

خودروی برقی گریت وال ORA دو باتری چسبیده به هم با تولید نیروی 47.8 و 59.1 کیلووات ساعت دارد، و به پیشرانه برقی مجهز است که توان تولید 143 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد.
توجه داشته باشید که بر اساس استانداردهای NEDC ، با هر بار شارژ کردن این خودرو قادر خواهید بود تا مسافت 502 کیلومتر را رانندگی کنید.

موتور گریت وال ORA
در مورد قیمت گذاری گریت وال ORA در بازار ایران، میتوان انتظار داشت که با توجه به نیمه لوکس بودن این خودرو برقی چینی، و از طرفی بالا بودن نرخ ارز در ایران، به احتمال زیاد قیمت GOOD CAT ، بالاتر از 800 میلیون تومان خواهد بود.

نظر شما درباره این خودروی چینی چیست؟ به نظر شما خرید خودروی برقی در بازار ایران، خریدی اقتصادی خواهد بود؟ پیش‌بینی شما از قیمت این خودرو بعد از ورود به بازار ایران چقدر است؟

همچنین اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

معرفی ماهیندرا XUV700 | شاسی بلند هندی به ایران می‌آید؟

مزایا ، معایب و راهنمای خرید چری تیگو 8

مزایا و معایب خرید فیدلیتی

مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی

لینک کوتاه خبر
#خودرو برقی #خودرو چینی #بازار خودرو #گریت وال

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات رقابت